Gå til innhold

Et vakkert Fossefall


Falken71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville plassert meg annerledes slik at man ikke fikk så mange forstyrrende elementer som du her får på høyre side. Også har du en ganske synlig prikk øverst til høyre og en prikk som ikke vises så godt. Du bør finne ut hva som forårsaker dette, som f.eks støv på speil i kamera eller i objektiv.

Lenke til kommentar

Støv på speilet har ingenting å si fordi speilet er vippet vekk mens bildet tas. Så en sensor rens hører nok hjemme her.

 

Jeg kan være enig i at er en flott foss som fortjener å bli foreviget. Det som trekker ned her er at fossen er i skyggen, sik at forgrunn og bakgrunn overdøver bildet.

 

Rotet på høyre side forstyrrer også noe, men det er verre at forgrunnen virker sylskarp (sistedet for fossen). Det er noe dis rundt fossen, men fokus punktet er fortsatt feil.

 

Beklager at det var mye negativt her; men jeg ville nevne disse punktene fordi de er ting som du kan lett trene deg opp til å passe på.

 

Tom

Lenke til kommentar

De prikkene var støv på speilet i kameraet ja. Ble meget irritert da jeg kom hjem å oppdaget dette ja :)

Disse er nå fjernet..... lol

Hadde nok fått et litt bedre bilde med stativ.

Grunnen til de trærne på høyresiden var at det var enda tettere skog på venstre siden.

Kunne sikkert ha somet litt inn men da hadde jeg mistet vannet i forkant.

Vet ikke hva som er best men jeg likte det vannet nederst i bildet.

Lenke til kommentar

Negativt og negativt.... det er vel det som er litt av meningen da så man har sjans til å lære noe.... he he

Har kroppet det litt. Ble vel kanskje litt bedre nå.

At det virker litt disi er vel kanskje på grunn av den lange lukketiden ? aner ikke jeg.

Vet ikke helt hvor lang lukketid man trenger for å få den effekten på vannet.

Så var det støv på sensoren ja selvfølgelig, og ikke speilet.

Det var også litt sent på dagen, skal prøve meg på nytt i fossen litt tidligere, kanskje jeg er litt heldigere med sola :)

 

post-166527-1221599191_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Negativt og negativt.... det er vel det som er litt av meningen da så man har sjans til å lære noe.... he he

Har kroppet det litt. Ble vel kanskje litt bedre nå.

At det virker litt disi er vel kanskje på grunn av den lange lukketiden ? aner ikke jeg.

Vet ikke helt hvor lang lukketid man trenger for å få den effekten på vannet.

Så var det støv på sensoren ja selvfølgelig, og ikke speilet.

Det var også litt sent på dagen, skal prøve meg på nytt i fossen litt tidligere, kanskje jeg er litt heldigere med sola :)

 

post-166527-1221599191_thumb.jpg

Vær forsiktig med lange lukkertider i dagslys, ser at bildet ditt er ganske overeksponert allerede. Gå lenger mot kanten, få med mer foss. Og husk og nedskaler bildet før du legger det ut her til en passende oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...