Gå til innhold

Multicom Kunshan m570 vs. Zepto Hydra A17


daheri

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal kjøpe ny laptop og valget står mellom Multicom Kunshan m570 og Zepto Hydra A17.

Begge maskinene ser ut til å være basert på Clevo m570TU og kan tilpasses.

Så vidt jeg kan se er forskjellene:

Zepto leveres med 9800GTX m/1gig minne, Multicom med 512mb.

Zepto kan maks spesifiseres til P9500 prossessor, Multicom til quad.

Zepto kan leveres med 4 gig turbominne, Multicom med 2 gig turbo.

Zeptos design er uten de oransje stripene, multicom med.

Pris:

Zepto fullspekket m/9800GTX 1 gig, P9500 2,53Ghz, 4 Gb Ram m/turbo, 320 HD 7200rpm = 23040,79 NOK

Multicom m/9800GTX 512mb, P9500 2,53Ghz, 4Gb Ram m/2Gb Turbo, 320 HD 7200rpm = 18920,- NOK

 

Personlig synes jeg Zepto-maskinene har et bedre design ettersom de har fjernet de oransje stripene.

 

Men Zepto virker jo mye dyrere? Er 512 extra skjermkortminne, 2 gig extra turbominne og bedre design verdt ca. 4000,- ekstra?

 

For den prisen får man jo en Multicom med quad X9100 prosessor i tillegg.

 

Hvem ville dere valgt? Og er det noen som har erfaring fra zepto hydra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror jeg ville gått for en stasjonær og en Eee PC.

 

Siden jeg har en M570TU, og hadde jeg vist hvor tungt det er å bære den rundt, og siden jeg ikke spiller på skolen, hadde jeg bygget meg en stasjonær, og kjøpt en liten Nett PC...

Deg om det. Men jeg kan ikke ha noen stasjonær og dette er en tråd om Kunshan vs Zepto. Ikke bærebar vs stasjonær.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg skal kjøpe ny laptop og valget står mellom Multicom Kunshan m570 og Zepto Hydra A17.

Begge maskinene ser ut til å være basert på Clevo m570TU og kan tilpasses.

Så vidt jeg kan se er forskjellene:

Zepto leveres med 9800GTX m/1gig minne, Multicom med 512mb.

Zepto kan maks spesifiseres til P9500 prossessor, Multicom til quad.

Zepto kan leveres med 4 gig turbominne, Multicom med 2 gig turbo.

Zeptos design er uten de oransje stripene, multicom med.

Pris:

Zepto fullspekket m/9800GTX 1 gig, P9500 2,53Ghz, 4 Gb Ram m/turbo, 320 HD 7200rpm = 23040,79 NOK

Multicom m/9800GTX 512mb, P9500 2,53Ghz, 4Gb Ram m/2Gb Turbo, 320 HD 7200rpm = 18920,- NOK

 

Personlig synes jeg Zepto-maskinene har et bedre design ettersom de har fjernet de oransje stripene.

 

Men Zepto virker jo mye dyrere? Er 512 extra skjermkortminne, 2 gig extra turbominne og bedre design verdt ca. 4000,- ekstra?

 

For den prisen får man jo en Multicom med quad X9100 prosessor i tillegg.

 

Hvem ville dere valgt? Og er det noen som har erfaring fra zepto hydra?

 

570 kan ikke konfigureres med quad prosessor. Utover det er det tåelig av Zeptop å ikke ha konfigurertbart skjermkort da maskinen blir latterlig dyr. Med tanke på at dette er en maskin med litt støyproblemer grunnet utrolig klønete biosprogrammering er ikke mer varme det man trenger, 9800GT holder plenty og i lang tid fremover. Nei, velg Multicomen. Norskbasert, bedre konfigmuligheter og oransje er jo dagens gamerfarge uansett :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet finnes det ikke noen 9800M GTX modell som leveres med 512MB minne, så jeg tror kanskje dette er en feil fra Multicom sin side. Ellers er jeg forsåvidt enig med Steam6, alle benchmarks jeg har sett av 9800M GTX så langt tyder på at det kun yter 5-10% bedre enn 9800M GT. Med tanke på at det koster rundt 1700 kroner mer og krever mer strøm, i tillegg til at Multicom ikke vet når de får det inn (jeg snakket med dem på telefon om dette i går), ville jeg også anbefalt deg å gå for GT istedenfor GTX.

 

EDIT: Linker til litt informasjon om kortene..

 

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...GTX.9919.0.html

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...-GT.9906.0.html

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...