Gå til innhold

Lydnyheter fra Creative


Anbefalte innlegg

Og selvfølgelig blånekter de å åpne spesifikasjonene eller å lage drivere til brukere av andre operativsystemer enn windows...?

Creative har levert dokumentasjon på X-Fi til ALSA, og OSS burde også ha fått det (siden de er ute med beta-drivere). Det kom alt for sent ja, men bedre sent enn aldri, som det sies.

Virker som om noen ikke ser annet enn dritt når de leser Creative. De er ett av de værste selskapene ja, men å komme med påstander som ikke engang stemmer er å dra det litt langt.

Såvidt jeg har forstått det har enkelte OSS utviklere fått noe dokumentasjon, og har fullført en driver som følge av dette. Men de kan ikke dele dokumentasjonen fra Creative med noen grunnet NDA. ALSA folka kan selvfølgelig se på OSS driveren og dens dokumentasjon, men ikke Creative sin original dokumentasjon.

Card delivered to developers. Completely new architecture. Creative have supplied a data sheet to developers. Development work has started.
http://www.alsa-project.org/main/index.php...r-Creative_Labs
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
"Teknologiene X-Fi Crystalizer og X-Fi CMSS-3D skal henholdsvis gjenopprette detaljer som vanligvis går tapt i mp3-filer eller filmlyd og gi deg kringlyd ved lytting til musikk eller titting på film."

 

Jeg trodde det var kjent at Crystalizer ikke gjør noe i nærheten av å "gjenopprette detaljer", og at dette kun er tomprat fra Creative.

 

AtW

Det var da veldig som folk klaget her :tease:

 

Jeg begynner å tvile på IQ-verdien til enkelte når jeg ser all Crastalizer og CMSS-3D kritikken. Folk bare rakker ned på det uten å tenke seg ordentlig.

 

Tror dere virkelig dette er noe man betaler ekstra for når man kjøper lydkortet? X-Fi er bare en slags ekstrating de skryter av på boksen for å tiltrekke andre enn datageeks. Bra strategi, egentlig, synes jeg.

 

Creative Aurvana X-Fi headsettet mitt er uslåelig på lyd. Men selvfølgelig har jeg ikke effektene på. Jeg bruker ikke CMSS-3D, men Crystalizer er greit til bruk med mp3spiller.

 

Og Creative leverer vel noe nytt når de kommer med et billig eksternt lydkort med støtte for EAX? I tillegg med en flyttbar disk mens de er i gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...