Gå til innhold

Trenger tips ang. kjøp av reciever + trådløse bakhøytalere


Anbefalte innlegg

Må ha ny hjemmekinoreciever og ønsker å holde meg under kr 8.000 for reciver.

Vet bl.a. Pioneer hadde en reciever til ca 6500 som fikk svært mye skryt for ca et år siden.

Har ikke føugt med i timen i det siste og trenger derfor hjelp om valg av utstyr.

Bytter ikke front og center nå for de duger mer enn bra nok.

 

Ønsker også trådløse gjerne aktive bakhøytalere for å unngå kabelrotet i stuen. Noen tips?

 

Utstyr ellers er hjemmelaget front + center m 2x 6.5" mellomtone i tunge kabinetter + gammel sunfire sub jeg ikke husker navnet på.

Er 2 x 8" i sub mener jeg.

 

Noen tips? blir selvsagt brukt både til film og musikk. Hva gir "best bang for the buck" nå om dagen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville nok droppet idèen med trådløse bakhøyttalere først som sist. Dette er langt fra gunstig for lyden.

 

Hmm, tyske canton har trådløse høytalere vet jeg og de koster riktignok ca 30.000 paret men de har gjort det svært godt i tester.

Det viser vel at teknologien har modnet kraftig. Derfor mener nå jeg at trådløs lyd bør være en mulighet nå. Og på bakkanalene er jo lyden ikke like kritisk som front/center? Nå skal jeg selvsagt ikke legge ned 30 laken på cantons CD3500 men det bær da være noen oppnåelige alternativer ute nå?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Med mindre disse høyttalerne går på batterier, må du uansett dra en strømkabel for å få ut noe effekt. Så da har man i praksis valget mellom en vanlig høyttalerkabel eller en strømkabel - så trådløst blir det ikke. Du kan legge mye pene kabelgater for 25.000 kr og kjøpe et par bakhøyttalere av gammel type til 5K :thumbup:

Lenke til kommentar
Med mindre disse høyttalerne går på batterier, må du uansett dra en strømkabel for å få ut noe effekt. Så da har man i praksis valget mellom en vanlig høyttalerkabel eller en strømkabel - så trådløst blir det ikke. Du kan legge mye pene kabelgater for 25.000 kr og kjøpe et par bakhøyttalere av gammel type til 5K :thumbup:

 

Selvsagt korrekt, blir ikke 100 % trådløst da strøm er et must. Men sparer lange drag med høytalerkabler og det elektriske er jo skjult så skal klare meg emd kun en liten stubb med el kabel til hver høytaler. Orker ikke legge kabelgater, eller leve i kabelsalat i hele stua.

 

Som sagt så er jeg ikke ute etter bakhøytalere til 30.000. Ser for meg en maxpris på 6-7.000 tusen, gjerne billigere. Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...