Gå til innhold

PC til litt gaming, litt film, og skrivebordsjobbing. Usikker på HK


Anbefalte innlegg

Siden min gamle pc er helt død må jeg ha meg en ny en. Har lest litt rundt og jeg er forholdsvis sikker på de fleste delene untatt hovedkort som det jo finnes så altfor mange av.

 

Skal ha en Core quad prosessor, et AMD 4870 skjermkort som jeg allerede har kjøpt, og jeg vil gå for DDR2 minne.

 

Har sett litt rundt på hovedkort og ASUS sine top end hovedkort ser jo fine ut, men syns det er litt i drøyeste laget å betale over 2000 for hovedkort. Tviler på at jeg kommer til å overklokke, så det er ikke viktig.

 

Hvilket hovedkort kan dere anbefale meg som ikke er altfor dyrt? Hadde jo vært greit med crossfire mulighet, men sannsynligheten er forholdsvis liten for at jeg kommer til å kjøpe et til skjermkort med det første, så det er absolutt ikke et must. Dog om det er relativt stor ytelsesforskjell så kan jeg nok overbevises til å gå for et av disse top-end hovedkortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus PQ5 er jo et fint kort. Ellers kan du se på Gigabyte sine mid-range kort med P45 brikkesett.

 

P45 serien kjører X8 PCIe 2.0, noe som stort sett holder til dagens skjermkort. (Har lest flere steder at benchmarking viser forskjell, men jeg tviler på du merker noe i spill..)

eg har nettopp kjøpt Asus p5q pro,å eg vil anbefalle dette kortet på det sterkaste.

Lenke til kommentar
Siden min gamle pc er helt død må jeg ha meg en ny en. Har lest litt rundt og jeg er forholdsvis sikker på de fleste delene untatt hovedkort som det jo finnes så altfor mange av.

 

Skal ha en Core quad prosessor, et AMD 4870 skjermkort som jeg allerede har kjøpt, og jeg vil gå for DDR2 minne.

 

Har sett litt rundt på hovedkort og ASUS sine top end hovedkort ser jo fine ut, men syns det er litt i drøyeste laget å betale over 2000 for hovedkort. Tviler på at jeg kommer til å overklokke, så det er ikke viktig.

 

Hvilket hovedkort kan dere anbefale meg som ikke er altfor dyrt? Hadde jo vært greit med crossfire mulighet, men sannsynligheten er forholdsvis liten for at jeg kommer til å kjøpe et til skjermkort med det første, så det er absolutt ikke et must. Dog om det er relativt stor ytelsesforskjell så kan jeg nok overbevises til å gå for et av disse top-end hovedkortene.

 

Jeg lurer på akkurat det samme! ;) Er det noen andre som har noen forslag til noen stabile og gode hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...