Gå til innhold

Får ikke spilt av disk? Hva kan jeg gjøre?


Misunne

Anbefalte innlegg

Hallo.

Kjøpe Soul Calibur 4 for en uke dager siden, og det virket til å begynne med. Men etter å ikke ha spilt det i 2 uker, får jeg ikke spilt av disken. Når jeg starter xbox-en starter den på vanlig måte med å vise fram xbox logoen, men etter det blir skjermen bare hvit. JEg tok ut disken av xboxen for å se om det var noe galt med den. Da merket jeg at den var en sikelformet stripe bak på disken. Den har samme for som selve cd platen. bare minde i diameter, akkurat som om den skulle være der, og jeg sjkønner ikke hvordan den kan ha kommet der. Skal det være slik?

 

Hva skal jeg gjøre? Er det xboxen som har gjort det?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig kan du ha maskinen stående. Å påstå noe annet er bare tull - den er laget både for å kunne ligge, og å stå.

Ja, juridisk har du rett. Microsoft må erstatte produktet hvis noe blir ødelagt.

 

MEN!

Det har vist seg at flere har hatt problemer med stående maskiner. Både spill som blir ødelagt og overopphetete maskiner (vanligste årsaken til RROD). Jeg vil anbefale deg å ha den liggende. Da ventileres den bedre og disken "faller" ikke ut av skuffen.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har et nytt problem. Som sagt fikk jeg erstattet spillet, dro hjem, satte i spillet i en liggende xbox, og spilte. Har nå spilt noen timer, og om jeg der nøye bakpå disken, er det anntydning til en ripe, helt maken til den forige, bare at den nå er ber mot midte av platen. Jeg har ikke rørt xboxen utenom når jeg tar ut cd-en eller har flyttet den (har ikke hatt cd-en inni xboxen samtidig).

Vil dette bety at det må være noe galt me xboxen?

Lenke til kommentar
Ok, jeg har et nytt problem. Som sagt fikk jeg erstattet spillet, dro hjem, satte i spillet i en liggende xbox, og spilte. Har nå spilt noen timer, og om jeg der nøye bakpå disken, er det anntydning til en ripe, helt maken til den forige, bare at den nå er ber mot midte av platen. Jeg har ikke rørt xboxen utenom når jeg tar ut cd-en eller har flyttet den (har ikke hatt cd-en inni xboxen samtidig).

Vil dette bety at det må være noe galt me xboxen?

 

Ja. Xboxen min ødela gta dvd'n min med en fin rund sirkel på skiva. Er nok drevet som har tatt kvelden. Bare en antagelse da. (ellers fixa jeg skiva med å polere med kobber puss pulver, ble masse små riper men fixa den stygge sirkelen og fungerer fint nå).

 

Du vil sikkert få beskjed om å prøve å ta vekk hd, hvilket ikke hjalp stort her. Så belag deg på sende inn. Dette er ett ganske vanlig problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...