Gå til innhold

HJELP Mercedes E270 CDI M/ APS 50 Navi trenger fotoboksvarsler


mrs.robinson

Anbefalte innlegg

Har Navigasjon APS 50 i en E 270 cdi 2003. enkel og grei gps men trenger sårt å få fotoboksvarsler. Å klare meg uten blir for dyrt.

Vil ikke bytte ut denne siden navien er orginalmontert og mange andre funksjoner styres fra knappene på navien.

 

Har hørt at nnoen har oppdatert Navigasjonssystemet og dermed fått siste kart + fotoboksvarsler. Forhandleren min kjenner ikke til dette og sjekket også med BOS uten å finne noen løsning. Likevel så er det altså noen som får det til. Spørsmålet mitt blir da hvem har produsert Navigasjon APS 50 for merceds? Kanskje jeg kan hendvende meg til dem? Eller om jeg nå vet navnet på produsent og hvilken firmware/sw versjon jeg trenger så kan jeg jo alltids lete...

 

Vil ikke ha en løsning med ekstern GPS og ladeledning hengende i bilen.

 

Noen som har oppdatert Mercedes Navi som kan komme med tips eller gode råd?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke vært borti denne, men finnes det USB kabel slik at den kan kobles til pc? Har du sjekket om det finnes minnebrikke på den?

 

Fant et skjermbilde av gps, og der kunne jeg se Poi på kartet, så noe ligger på den.

 

Skal sjekke hva som er på baksiden av innganger evt. kortplasser. Dette er jo en 2003 modell så vet ikke helt om jeg tror det er noe annet en en AUX inngang bak nei. Kartene lastes jo fra slot-in DVD i navigasjonen. Men skal ta den ut og se og da kan jeg jo nptere modelnummer, serienummer etc så kanskje min venn google kan hjelpe meg.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Hmm. Vanskelig å få ut navi fra dahsbordet gitt. Må nok stikke på BOS og be om hjelp til uka.

Såvidt jeg vet nå så er navien/radioen koblet sammen med en "fiberring" til cd skifteren. Derfor er det visstnok ingen AUX inngang på navien og da sliter jeg med å få koblet opp Ipoden i bilen. Sørgelig. Dobbletsjekker med BOS og Ipod kittet fra Mercedes passer til W211 og APS 50.

 

Når det gjelder fotoboksvarsler har jeg ikke funnet noen løsning på det ennå. Men man skulle tro at på de orginale kartene så er det en egen mappe med POI(Points of interrest)? Nå finnes det jo databaser med alle boksene i norge og sverige, noen som vet om jeg bare kan lage en ny plate og droppe all data på fotobokser i POI mappa?

 

Trenger vireklig hjelp med dette så plzzz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...