Gå til innhold

Spill som størrer dualscreen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Får meg en ekstra skjerm om noen dager. I den forbindelse lurte jeg på om det finnes noen bra PC-spill som funker bra på et to-skjermsoppsett? Enten ved å kjøre float eller ved at spillet er lagt opp til at man kan bruke to skjermer.

Sjanger spiller ingen rolle, vil bare ha flest mulig alternativ! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-UUbruw
Skrevet

Jeg brukte en funksjon nvidia har som gjør to skjermer om til "en stor". Så hvis du har en skjerm på 1280x1024 oppløsning, så blir det utvidet til 2560x1024. Tror jeg prøvde det på Source spill, og det fungerte.

Tror det fungerte på Trackmania og...

Skrevet
Jeg brukte en funksjon nvidia har som gjør to skjermer om til "en stor". Så hvis du har en skjerm på 1280x1024 oppløsning, så blir det utvidet til 2560x1024. Tror jeg prøvde det på Source spill, og det fungerte.

Tror det fungerte på Trackmania og...

Jepp, det blir jo såkalt float-modus.

Hva er source spill?

Skrevet (endret)

www.steampowered.com

Counter-Strike: Source, Half life 2 med alle pakkene, Team fortress 2, day of defeat source.

De spillene som bruker HL2-engine (Havok engine). Det er lurt å ha samme størrelse på skjermene i og med at det vil bli litt vanskelig å i et skytespill. Hos meg fikk jeg siktet i midten av begge skjermene, kunne ikke se hvor jeg kjørte.

Hvis du virkelig vil ha den ultimate følelsen, er vel tre monitorer å anbefale, da kan man sentralisere våpen i monitoren i midten og "se rundt" på de andre skjermene.

World in Conflict m/ DX 10 modus støtter dual screen native, det samme med Universe at War + Guild Wars.

Ta en titt innom www.widescreengaming.net da vel.

Endret av evilleader360
Skrevet (endret)
www.steampowered.com

Counter-Strike: Source, Half life 2 med alle pakkene, Team fortress 2, day of defeat source.

De spillene som bruker HL2-engine (Havok engine). Det er lurt å ha samme størrelse på skjermene i og med at det vil bli litt vanskelig å i et skytespill. Hos meg fikk jeg siktet i midten av begge skjermene, kunne ikke se hvor jeg kjørte.

Hvis du virkelig vil ha den ultimate følelsen, er vel tre monitorer å anbefale, da kan man sentralisere våpen i monitoren i midten og "se rundt" på de andre skjermene.

World in Conflict m/ DX 10 modus støtter dual screen native, det samme med Universe at War + Guild Wars.

Ta en titt innom www.widescreengaming.com da vel.

widescreengaming.NET var det vel du mente? ;) Skjønte du hadde gitt feil link så fant siden.

Genial side btw! :)

Problemet med to skjermer og FPS (pluss sikkert en del andre spill), er vel at siktet kommer på midten. Men på strategispill og enkelte skytespill hvor man kan ha radar og annen info på ene skjermen ville det jo kunne funke bra :)

Endret av slogum
Skrevet
Er noen av disse spillene støttet (fullt) i linux?

Ja, hvis du dualbooter med windows :D

Neida, tulla bare. Har egentlig ikke peiling.

Skrevet

Supreme Commander har støtte for 2 skjermer. Veldig kjekt å ha oversikt over hele kartet på den ene skjermen hele tia, eller du kan micromanage i feks basen din og en kamp sammtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...