Gå til innhold

Er dette et bra treningsprogram?


Anbefalte innlegg

Har laget meg et treningsprogram som jeg skal teste. Jeg har ikke trent på ca 2 år så jeg kommer til å starte veldig forsiktig. Har trent 2 uker nå. Har startet med en spinningtime for så å ta en muskelgruppe på slutten. Har kjørt igjennom hele kroppen nå og skal nå starte på dette programmet.

 

Syns dere det ser greit ut? Noe jeg burde tilføye?

Skal etter et par mnd forandre programmet. Er bare i inntreningen jeg skal kjøre dette.

Regner med å trene 3-4 dager i uken. Programmet jeg har laget er delt i 4. Trener jeg bare 3 ganger i uken starter jeg neste uke på "Dag 4" i programmet, for så å starte på dag 1 igjen etter det.

 

Jeg kommer til å starte hver dag med enten jogging i 20-40 min på tredemølle eller en spinningstime.

 

Dag 1

Bryst:

4xbenkpress (hantel eller stang)

3x pec dec

3x Stående flyes i apparat.

 

Triceps:

3xfranskpress

3xtricepspress i maskin

 

Mage:

Situps, magemaskin etc

----------------------------------------------------

Dag 2

Rygg:

4xNedtrekk

4xRoing

 

Biceps:

4xHammercurl m hantel

3x bicepscurl m stang

4x enhånds konsentrasjonscurl i maskin

-----------------------------------------------------

Dag 3

Ben:

5xBeinpress

3xlårpress

2xlårcurl

3xtåhev

 

Mage

------------------------------------------------------

Dag 4

Skuldre:

4xSkulderpress m hantel

3xutehevninger m hantel

3x skulderhev m hantel

 

Underarmer:

3xunderarmscurl m stang

3x underarms konsentrasjonscurl m hantel på benk.

 

 

 

 

 

 

Mange rare navn her, men det er reelle øvelser. Er bare noen jeg ikke vet navnet 100% på smile.gif

 

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet ditt ser ok ut det, men du burde prøve å få med knebøy og markløft på ben og/eller ryggdagen din(jeg kjører markløft på min ryggdag, men noen foretrekker den på bendager). Dette er basisøvelser som bruker mange muskler, og er bra både om du vil bygge eller deffe.

 

En annen ting du kansje bør tenke på er kardioen du gjør før vekttreningen. 20-40 min kardio før trening tømmer glykogenlagrene dine og gjør at du yter dårligere når du skal løfte. Nå vet jeg ikke hva du vil ha ut av treningen, men hvis du er på deffern kan det være lønnsomt å ta syklingen etter vekttreningen din. Fastet kardio er noe veldig mange kroppsbyggere sverger til for å gå ned i fettprosent. Hvis du er veldig tynn og vil bygge kan det være lurt å kutte noe av løpingen/syklingen da dette bruker kalorier du kan trenge til å bygge muskler

 

 

Hvis du oppgir dine mål med treningen, alder, vekt og spesielt kosthold blir det lettere for folk her på forumet å gi deg ytterligere hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...