Gå til innhold

Merverdiavgift (moms) på MMO?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøkte å lese litt i mva loven, men jeg er ingen jurist og kunne ikke finne noe unntak for denne type handel. Må innrømme at jeg leste ikke alt. Er det noen av dere som vet hva slags vare/produkt/handel slike abbonnement er klassifisert som?

Skrevet

Med tanke på at man betaler under 200kr i måneden i alle online spill (som jeg vet om iallefall), så er det vel egentlig ikke et problem?

Kan jo hende det er andre regler for dette siden det er en "tjeneste", ikke en vare. Anyone?

Skrevet
Med tanke på at man betaler under 200kr i måneden i alle online spill (som jeg vet om iallefall), så er det vel egentlig ikke et problem?

Kan jo hende det er andre regler for dette siden det er en "tjeneste", ikke en vare. Anyone?

200 kroners regelen gjelder vel toll og ikke moms! Eller kan jeg fra nå av fylle for 199kr i bensin og få 24% lavere pris? :)

Forøvrig er det noen år siden det ble innført moms på tjenester ;)

Skrevet
200 kroners regelen gjelder vel toll og ikke moms! Eller kan jeg fra nå av fylle for 199kr i bensin og få 24% lavere pris? :)

Om du importerer 199 kroner verdt av bensin, ja. Så lenge det ikke er noen andre avgifter på bensin import jeg ikke vet om...

På for eks gamecardene man kjøper i norge så er det selvfølgelig lagt på moms, siden det er en vare som blir solgt i norge. Men om man bruker et visa kort så kjøper man "tjenesten" direkte fra utlandet. Og siden denne tjenesten koster under 200 per transaksjon så vil jeg tro den skulle være momsfri.

Skrevet

Om du importerer 199 kroner verdt av bensin, ja. Så lenge det ikke er noen andre avgifter på bensin import jeg ikke vet om...