Gå til innhold

Trenger litt datakyndig hjelp til min nye pc.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Her mitt oppsett så langt. Kom gjerne med forslag til forandring, så lenge det ikke er dyrere enn det jeg har satt opp her:)

 

CREATIVE Soundcard SB Live! Player 5.1 Bulk, 70SB006002012

 

AOPEN CD-ROM 56X ATAPI Internal Retail , CD-956E

 

CONNECT3D VGA-Card Radeon 9100 128MB DDR AGP DVI TV-Out White Box Powered By ATI, ATIC3D-6027 ( Jeg er ingen storspiller, så da skal vel dette kortet her passe?)

 

CHIEFTEC Case Midi ATX Tower Blue 340W W/Door Scorpio, TX-10BL-D

 

ASUS Mainboard Socket-A VIA KT400 ATX Audio LAN RAID Firewire UDMA133 S-ATA, A7V8X/LAN/1394/SATA/GD

 

WD Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB Cache , WD800JB ( 2 slike )

 

TEAC Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Black Internal, FD-235HF-C429

 

AMD CPU Athlon XP 2500 1.833MHz Socket A 333FSB 640kbCache 11clk Barton Boxed, AXDA2500DKV4D

 

Det var det. Kan noen fortelle meg hvilke ledninger osv jeg trenger? Jeg er grønn på det området der. Trenger hjelp til vifter også.

 

På forhånd takk.

 

Per Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkortet kan du droppe, det sitter et 6.1 lydkort på hovedkortet, fungere fint som bare det. Kabler kan du glemme, det følger med det du trenger.

Kanskje en vifte til CPU?? GLACIAL Cooling Fan Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP2700/MP2100) Copper 24K

Stille og rolig vifte.

Lenke til kommentar

Kabler som du trenger skal følge med. Ikke noe å være redd for der.

 

Du trenger en CPU kjøler (kjøle ribbe) sjekk nettsidene og se hva som kan ta en slik CPU som du skal kjøpe. Skal stå på alle kjøleribber hva de er gode for.

 

Muligens også en 80mm vifte til å ha i kassa di for litt luft sirkulasjon.

Lenke til kommentar

-Dropp lydkortet ja, de fleste onboard lydkort i dag er veldig gode.-

-Burde du ikke satse på en dvd-spiller istedet for en vanlig cd-spiller ? Koster ikke så mye mer, og er greit å ha til fremtida..

-En kabinett-vifte eller 2 er greit å ha, Enermax-vifter er justerbare så de kan justeres ned til ett akseptabelt lydnivå.

-Ville ha byttet hovedkortet til ett A7N8X, Da det har nforce2-chipsett som knuser KT400, se Her for en test, flere tester ute på nettet som viser det samme.. :)

-Minne har du glemt av, ville ha satset på 2 Twinmos-2700 Brikker, de er billige og bra :)

-CPU-Vifte trenger du ikke, da den følger med.

Lenke til kommentar

En kabinettvifte i tilllegg til den eventuelle vifta i sidedøren til Chieftec Case er nok. Jeg har en vifte i sidedøren pluss en enermax kabinettvifte, lager ikke akkurat lite lyd nei. "Akseptabelt nivå" er så lavt at vifta nesten ikke går i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...