Gå til innhold

Dell I 8600 lader ødelagt, kan se metallet, ringe Dell eller fikse selv?


Ozwald

Anbefalte innlegg

Jeg har en (tydeligvis ganske gammel) Dell Inspiron 8600. Har lagt merke til at det har kommet en åpning i plastikken inn til ledningen, ettersom jeg må "snurre" ledningen rundt laderen for å legge den sammen har tydeligvis ikke ledningen tålt å bli snurret i 3-4 års bruk. Det er ca. 1 cm av plastikken som er borte, så jeg ser 1cm av metallledning, har hatt teip over, så jeg har ikke lagt merke til hvor mye verre det har blitt. Skaden har skjedd akkuratt i punktet hvor ledningen bøyer seg rundt laderen når jeg legger den sammen, dvs. rett før ledningen går "inn" i laderen, jeg antar dette gjør at det er vanskelig å fikse selv?

 

Jeg har ikke lyst å kjøpe ny lader, ettersom min pc ikke engang er listet hos Dell, og den er antageligvis veldig dyr og jeg vil ikke koste på meg det ettersom pcen begynner å ta på årene.

 

1 .Er dette farlig? Bør jeg slutte å bruke pcen med en gang?

2. Kan jeg fikse dette selv?

3. Kan jeg få dette igjen på reklamasjonsrett, eller vil det være vanskelig ettersom det tydeligvis er noe som kan kategoriseres som slitasje?

 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke farlig, siden det er jording.

kjøp krympestrømpe, og bruk varmepistol.

 

Eller ta nødløsning med teip i første omgang.

 

 

 

Krympestrømpen setter du et lite stykke over selve kontakten, sånn at det holder seg sammen.

 

Siden krympestrømper har lim på innsiden blir dette å sitte :)

 

Har selv reparert min mors Dell med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...