Gå til innhold

Trenger synspunkter på ny PC


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny "dinside" PC fra komplett.no

 

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16 HOVEDKORT

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan

NorthQ 3580 Water Cooling Kit

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

2x500gb Harddisk

XFX GeForce 9600GT 740M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 740M

x2 SLI

Samsung DVD-brenner SH-S202J

Logitech X-540 Høyttaler 5.1, 5 Satelitter og Subwoofer 70W

Microsoft Windows Vista Ultimate English

Samsung 22" Wide Syncmaster T220, 1680x1050, VGA/DVI, 20000:1, 2ms

 

Ja, mange mener kanskje at dette er en overkill-PC, men jeg vil heller bruke litt ekstra nå, istedet for å måtte oppgradere senere.

 

Hvis jeg kunne fått noen meninger om komponentene og hva som eventuelt burde endres... :)

Et problem er at det ikke nevnes åssen lydkort som følger med... og ettersom lyd er veldig viktig for meg er det litt sketchy.. får ringe å spørre.

 

Noen som har enten skjermen eller høyalerne som kan gi feedback på de, og noen som har bra/dårlig erfaring med komplett dinside PC?

 

Er hovedkortet noe bra? Ville det lønne seg å gå for Geforce GTX 260 istedet for 2x 9600?

Endret av Mhz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok heller valgt andre skjermkort enn 9600GT i SLI.. Hvordan er planen om spilling? Isåfall vil det nok lønne seg med GTX 260, eller kanskje ATI 4850/4870.

 

Hvordan er tanken på å heller bygge selv?

 

Regner med komplett skal ha rundt 14-15 lapper for den PCen (uten å ha sjekket)?

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=79424 <-- 11000kr og en del bedre ytelse skjermkortmessig, samt hovedkort og minne. Her har du rom for skjerm og operativsystem ++ evt annet. (såfremt ikke dinsidePCen ligger i samme prisleie)

 

Tviler på at NorthQ-vannkjølingen er noe spesiellt å satse på. Iallefall om overklokking er på agenden. Noctua NH-U12P er riktig nok luftkjøling, men den er så og si siste steg før (god) vannkjøling må til.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Takk for respons.. Du ville sagt at GTX 260 vlle vært et bedre valg enn 2x9600? Det jeg vil oppnå gaming-wise er å kunne spille de fleste spill som kommer ut til høsten og utover neste år i high. Denne Pcen koster 14,000 på komplett, men litt mindre hvis jeg går for GTX 260.

 

Vannkjølingen har fått gode reviews og ofte 5/5, men den koster litt.

 

Fins som sagt flere skjermkort å velge mellom, enten det er 9800 GTX 280 eller GTX 260 osv.. Men usikker på hva som er best. Har alltid vært et større fan av Geforce enn ATI, men hvis du mener at ATI gir bedre ytelse kan jeg gå litt mer inn i det.

 

Bygge selv er jeg ikke komfortabel med og liker å ha en garanti hvis noe går galt.

 

Forresten.. Vista Ultimate = 32 og 64bit sant?

Endret av Mhz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...