Gå til innhold

HK avr 255 vs denon avr-2809 vs onkyo tx-sr706


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har sirklet inn 3 receivere til min hjemmekino.

Harman Kardon avr 255, Denon avr-2809 og Onkyo tx-sr709.

HK har en bug i firmware som gjør at 60 hz inn Pal sendes ut som 50 Hz, men det vil bli fikset i kommende firmware oppgradering.

Denon kommer ikke før slutten av oktober, men kan vente hvis den er bedre enn de andre.

Onkyo har fått veldig gode reviews, men noen opplever at den blir veldig varm og så er det rapportert om ulike knepp-/ buzz-/ og brummelyder spesielt i forbindelse med avspilling med ps3.

HK får mye skryt for sitt logic 7, men blir litt usikker i og med at dette er en "billig" modell (til å være HK) og frykter de har kuttet i kvalitet for å få prisen ned.

Uansett, hva mener dere om disse 3....både merket generelt og de enkelte konkrete modellene?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Onkyoen selges til en vesentlig høyere pris hos importøren enn i ulike nettbutikker, og en mail fra dem angående dette hevdet at de som solgte så mye billigere ikke hadde gått via norsk importør.

I og med at det er så enormt ulike erfaringer med denne, så lurer jeg på om det egentlig er nøyaktig samme modell som selges i de ulike landene.

Importøren sa også at hvis jeg ikke kjøpte hos importøren eller dens forhandlere ville jeg miste all garanti.

Jeg trodde jo at garantier etterhvert var blitt worldwide, også hos onkyo, og at man kunne rette krav etter kjøpsloven uansett hvilken norsk nettbutikk man handler hos.

Importøren mener da ikke det, og det er rart synes jeg.

 

En mail fra HK bekreftet at alle problemene med 255/355 ville bli fikset med ny firmware...også 60/50 Hz bugen.

Nå vet ikke jeg hvor ofte de sender ut ny firmware, men den burde komme veldig raskt siden dette sannsynligvis er lett å fikse og det er en ny modell som kan skremme kjøpere bort fordi den har feil.

 

Denon har enormt mye feil i spesifikasjonene på hjemmesidene.

Prøvde å sammenligne med 2808 for å se forskjellene, men det var håpløst siden det var så mye feil.

Har mailet dem om det jeg fant så får man se om de klarer å rette opp ting.

 

Det hadde vært flott om man kunne sammenligne receiver mot receiver på tvers av produsentene, men de kaller ting ulikt og har ulik presentasjonsmåte så det er veldig vanskelig å se hva den ene eventuelt har som den andre mangler.

HK får generelt mye skryt, men etter å ha lest brukererfarnger er det også merket med flest bugs og 255/355 er tydeligvis ikke noe unntak.

Vet at mange stresser med å få ut modellene før de er klare, så fikser de det som ikke virker med ny firmware en eller annen gang.

virker som HK har lagt seg på denne linjen, og at man må vente på den ihvertfall første firmwareoppdateringen før ting virker som det skal.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også fått interesse for Onkyo TX-SR706E. Det ser imidertid ut til å være 2 forskjellige utgaver av denne. Sjekk bildet av denne på komplett og som også går igjen på mange andre nettbutikker: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=392553 Sammenlign dette med bilde av 706 hos Mono: http://www.mono.no/display.x?cid=163&sid=547&id=2646 Utgaven som er avbildet hos mono har front deksel og minner mer om de større modellene (806), mens hos de øvrige nettforhandlerne ligner den mer på de mindre modellene (606)

Hva er korrekt?

Lenke til kommentar

Jeg har en avr 255 som jeg skal koble opp i morra. Hadde egentlig sett meg ut Onkyoen men siden jeg fikk et pakketilbud hos Soundgarden valgte jeg Avr 255. Har ikke hørt om den 60/50 hz feilen, men hvis det vil bli fikset så er vel ikke det et argument for å ikke velge den. Kan noen forklare meg hva som skjer, blir bildet vist i 50hz i stedet for 60? Gjelder dette feks et signal som får vandre ubehandlet gjennom forsterkeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...