Gå til innhold

Forvirret angående (sivil) ingeniør studie


kadett

Anbefalte innlegg

Jeg har GK mekaniske fag og VK1 Elektromekaniske fag, oppå der har jeg fagbrev som industrimekaniker og får til sommeren fagbrev som maskinarbeider.

Det jeg lurer på er egentlig hva jeg trenger for og komme inn på Ingeniør eller Sivilingeniør skole. Har fått inntrykk av at folk bare tar 3MX og 2FY utenom så er det nok for å komme inn men jeg fikk beskjed om at jeg trenger et fult år med almennfagelig påbygning for og i det hele tatt søke på Ingeniør så nå er kaoset komplett for meg. Hva er egentlig rett?

 

Forvirret gutt.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg snakket med høyskoler, studie veiledere osv osv. Pratet med en fyr på HiST og spurte hva han trodde om Y-Vei ingeniør men han anbefalte det ikke siden man fikk mer solid utdannelse om man gikk ett år påbygning og gikk videre derifra til ingeniør utdannelse. Han sa også det at Y-Vei ingeniører får dette på papiret, altså at man har gått Y-Veien. Er dette tilfellet og er det en dårlig ting?

 

Eneste jeg vet idag er at jeg vil jobbe med og utvikle produkter, ikke lage de og dit skal jeg komme koste hva det koste vil :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tresemesterordning (TRESS) er forkurs over sommeren. Men dette må da være sykt vanskelig, du skal ta 2mx, 3mx, 2fy på 6 uker, som er noe som vanligvis tas over 1 år på vanlig forkurs eller 2 år på vgs...

 

Det er ikke sykt vanskelig, men krever litt jobbing. Når man har 4 dager med matte og 1 dag med fysikk i uka så får man gjort ganske mye. Heldigvis ikke hele 2mx, 3mx og 2fy ... bare utvalgte emner som matematiske metoder 1 (for ingeniør) bygger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...