IdLeR_ Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg har to My Book Pro 500GB, to My Book Premium 1TB, en My Book Pro 1TB og en WD Dual Option 250GB. Jeg har tidligere hatt problemer med spin-up på den gamle 250GB'en, men dette lar seg som regel fikse om jeg lar power adapteren kjøle seg litt. De to 500GB Pro'ene har derimot begynt å lage merkelige lyder og i dag har jeg ikke klart å få den ene til spinne opp. Den sier "klikk" tre ganger og så gir den seg. Der er fortsatt lys på fronten. Jeg har måttet cleare cmos opptil flere ganger nå for å få startet maskinen og jeg har nå koblet ut alle Pro diskene (de er daisy-chained fra Premium diskene). Jeg vurderer nå å ta ut de to 500GB og prøve å sette dem i kabinettet som vanlige stasjonære disker. Litt dumt er det jo siden jeg egentlig ikke har plass i kabinettet (tar borti skjermkortet). Lurer på om det er noe annet jeg burde prøve? Jeg har to fw800 controller-kort så jeg kan alternativt prøve å koble dem direkte med det andre kortet. Irriterende dette siden de filene jeg bruker mest er på disse to diskene -_- Må jeg brekke opp kabinettet på diskene for å få dem ut? Jeg finner ingen skruer slik som det er på TB-diskene. edit: Den ene av dem tror jeg virker foreløpig, men den har laget en ubehagelig høyfrekvent lyd i et par måneder nå. Mvh IdLeR Endret 7. september 2008 av LT^
IdLeR_ Skrevet 7. september 2008 Forfatter Skrevet 7. september 2008 (endret) Da har jeg i hvert fall fått alle unntatt den ene 500GB til å virke, men lyden fra den andre 500GB er ikke bra. Garanti gjelder fortsatt iflg. wdc.com Kanskje dumt å åpne den da .. Mistet bare 28.000 mp3 Endret 7. september 2008 av IdLeR_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå