Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ICE D35 hva slags kontakt ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...
  • 4 måneder senere...

Låner tråden litt.

 

Kan jeg kjøpe en retningsantenne beregnet til Wifi og montere en FME-omformer?

 

F.eks denne:

Antenne

 

Men her står det "Bandwidth: 2400MHz". Ice bruker vel 450 MHZ. Har det noe å si?

 

Lengden på antennen er som regel enten èn full bølgelengde, halv bølgelengde eller kvart bølgelengde. Størrelsen på en WiFi antenne for 2400Mhz (full lengde) er ca 11cm, alt etter hva slags kalkulator og hensyn man tar. For en WiFi router hjemme er det da finfint med full lengde. I en bil derimot, hvis du vil ta inn 88Mhz, så ender du opp med en full-bølgelengde antenne på 160cm, noe som er mindre praktisk. Der blir det ofte halv eller kvart lengde plassert på en finurlig måte. Antennedesign er en liten vitenskap det og.

 

Full bølgelengde antenne for ICE.net er rundt 30cm. Finfint om det skal være en ute-antenne på båten eller hytta. Men så må man ta høyde for motstanden i coax-kabelen, kontaktene og effekten i utstyret man kobler til... Jeg tror det er like greit å finne ut hva slags antenne ICE.net selger som ekstrautstyr og ta utgangspunkt i denne hvis man skal bestille fra ebay, dealextreme, lage selv eller lignende.

 

Fattern ga meg en how-to på hvordan lage perfekt FM-antenne når jeg skulle få inn (topp20 eller hva det nå måtte være jeg hørte på back in the days på gutterommet), og det fungerte perfekt! Artig (vel, det var i alle fall) å lage antenner som tok inn russere osv back in the kalde krigen :ph34r:

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...