Gå til innhold

tv-ut problem (igjen)


andgob

Anbefalte innlegg

Jeg har fått skaffa meg et ati sapphire radeon 9700 non pro, og idag hadde jeg lyst til å teste ut tv-ut funksjonen.

 

jeg har fått til kloning av bildet, så bildet er samme på tv'n og pc-skjermen. Men når jeg skal se en film så er det større problemer. Jeg har lyst til å ha det slik at filmen vises i full skjerm på tv'n, sammtidig som jeg kan gjøre andre ting på pc-skjermen. Dette fungerte perfekt på det forrige GeForce 4 kortet.

 

Jeg har fått dette til på *.avi filer (divx/xvid). men når jeg skal kjøre *.mpeg (vcd/svcd) filer så fungerer det ikke.

 

Jeg har nyeste catalyst driver, med ati control panel, skulle det ikke fungert med dette?

 

Spørsmålet er derfor: hvordan får jeg *.avi og *.mpeg filer til å vises på full skjerm på tv'n (tilpasset størrelsen på tv). samtidig som den vises i et vindu på pc-skjermen, og jeg kan gjøre andre ting.

 

 

System (hvis det skulle hjelpe noe)

Intel Pentium 4 2.0 ghz

Asus p4s533 hovedkort

Sapphire Ati Radeon 9700 non pro (nyeste drivere)

Cruical 256 mb ram, pc2700

wd 120gb + wd40gb harddisk

Windows XP pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kort som deg. Jeg har ikke testet dette mye , ser det ikke som et stort problem. Jeg TROR at du kan sette DVD playeren din i kinoformat / theater mode. Alternativt kan du sette opp i Hydravision at DVD spilleren automatisk skal maksimeres på Skjern 2. ( bruksannvisning til Hydravision kan lastes ned fra ATI hjemmesider) . Det er ikke filtypen det kommer ann på , det er avspillingsprogrammet. Hvis du får RealOne Player eller Windows media player til å kjøre DVD filer , vil du få fullskjerm på TV uannsett . Lykke til

Lenke til kommentar
Har du satt på Theater Mode på Overlay,Advanced settings?

 

ja jeg har brukt Overlay, og det funker, men bare på .avi filer. når jeg skal spille av .mpeg filer så funker det ikke. det er litt irriterende, skønner ikke hvorfor det ikke funker.

 

PS: bruker Power DVD. har ikke dvd spiller, men jeg bruker Power DVD til å spille av filer fra harddisken

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det skal ikke være nødvendig. Hvis du har GeForce setter du opp slik

 

1. Gå til nview og velg "Kloning" og trykk så "Apply"

2. Trykk/Velg på skjerm nr. 2 (bildet med brua)

3. Trykk på enhetsinstillinger og så "Velg utdataenhet"

4. Velg TV og sett formatet til PAL B

5. Gå tilbake til enhetsinstillinger og velg "skjermjustering" og sett skjermstørrelsen til max.

6. Gå så til "innstillinger for overlapping" og sett "Full skjerm-enhet" til "andre skjerm"

7. Trykk "Apply" og så skal det være tut og kjør.

 

Jeg har klippet ut Vice sin oppskrift fra en annen tråd.

 

Binders prøv dette det funka for meg tror dette er ganske likt overalt.

men du har vel en av de siste driverne til nvida ?

Lenke til kommentar
Det skal ikke være nødvendig. Hvis du har GeForce setter du opp slik

 

1. Gå til nview og velg "Kloning" og trykk så "Apply"

2. Trykk/Velg på skjerm nr. 2 (bildet med brua)

3. Trykk på enhetsinstillinger og så "Velg utdataenhet"

4. Velg TV og sett formatet til PAL B

5. Gå tilbake til enhetsinstillinger og velg "skjermjustering" og sett skjermstørrelsen til max.

6. Gå så til "innstillinger for overlapping" og sett "Full skjerm-enhet" til "andre skjerm"

7. Trykk "Apply" og så skal det være tut og kjør.

 

Jeg har klippet ut Vice sin oppskrift fra en annen tråd.

 

Binders prøv dette det funka for meg tror dette er ganske likt overalt.

men du har vel en av de siste driverne til nvida ?

 

er dette på geforce2 mx400 og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...