Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har mye mareritt


Ferchie

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det har slått meg at de siste årene har jeg hatt veldig mye mareritt eller ukomfortable drømmer.

Kan dette være tegn på PTSS? (posttraumatisk stressyndrom)

 

Jeg har opplevd mye dårlig i livet mitt, selv om jeg ikke lar dette gå ut over hverdagen der jeg stort sett er glad og positiv.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke slik. Jeg får bare ikke sovne. Trenger noe for å få tankene vekk, noe som distraherer.

 

Et annet problem er at jeg sliter mye med aggresjon på grunn av dette. Spesielt i fylla har jeg veldig kort lunte. Noen ganger med et fælt utfall.

 

 

Burde kanskje legge til for de som ikke vet: PTSS er posttraumatisk stressyndrom.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar

føler med deg. det at du søker hjelp tidlig gjør vel at det blir lettere å håndtere det slik at du blir kvitt det fort.

 

hadde jeg vært deg så ville jeg sett litt på selvhjelps bøker osv. om hvordan å se på livet: ting som handler om å få bort negative impulser og følelser og samtidig få et lysere og mer optimistisk syn på livet.

 

vet ikke hvordan din situasjon er, men hvis den er ille så skader det nok ikke å begynne å jobbe litt med seg sjæl og følelsene sine. du får vel psykolog hjelp også regner jeg med.

 

nå skal det sies at jeg ikke vet så altfor mye om ptss, så spør legen din

l

ykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_christian_*

Hei san.

 

Tidligere har jeg deltatt i det som kalles INTOPS dvs. soldat og sivil hjelpearbeider i krigsområder siden 1980. I dag lider jeg av det som kalles post traumatisk stress syndrom. Jeg er i dag medlem av organisasjon Warfog som er en gruppe veteraner med og uten varige problemer som kan gi råd og trøst til de som sliter med traume, nav og helsevesen.

 

I adresse http://warfog.org

 

Regards

 

papazulu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...