The Stig Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 (endret) Hallo! Jeg har lenge slitt med et litt dårlig høyre tåkelys, i går tok jeg endelig motet til meg og skrudde det ut, renset det for rust, og dusjet det med elektrorens - og voila, lyset var godt som nytt. Men gjett hva, i dag, sluttet plutselig venstre tåkelys å fungere - dette har fram til nå fungert utmerket. Sjekket pæren, ledninger og sikring (er forøvrig felles sikring) - alt så fint ut. Ga deretter lyset en liten dusj med elektrorens, men fortsatt intet lys. Ergo sitter jeg litt i beit, hva kan det være? Finnes det forresten flere sikringsskap hvor det kan ha gått en sikring? Har altså sjekket den i kupeen. Har forøvrig dessverre ikke voltmeter for øyeblikket, men tenkte kanskje det var andre kjente feil som kan ha slukket lyset ..? Takker på forhånd for svar Endret 4. september 2008 av the Stig
storkers Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 (endret) vist du har lys i det ene så er det ikke sikringen som er gått..pæra kan se hel ut men er nokk den som er problemet. prøv pæra fra venstre side å dobbel sjekk om det er dårlig kontakt. funker ikke det,så er det multimeter å feilsøk med den som gjelder.. Endret 4. september 2008 av storkers
Postkassestativ Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Kontakten på tåkelysene har en tendens til å brenne opp inni, uten at det vises! Har skjedd på 2 av bilene mine! (Vectra 91 og Omega 93)
The Stig Skrevet 7. september 2008 Forfatter Skrevet 7. september 2008 Mhm, det som hadde skjedd på venstresiden. Var forøvrig dårlig kontakt som gjorde at lyset gikk, nå kommer "og går" det av og til - veldig irriterende. Virker som jeg må bytte ut hele lykten, da alt av ledninger er dårlig.
gxi Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Det du kan gjøre er å legge nye ledninger fra batteriet og sette på et relè. Dersom ledningene fungerer sånn halvveis, så holder det for å drive et relè, mens du tar hovedstrømmen fra en ny krets som går til batteriet. Du kan forsøke å legge nye ledninger helt inn til pæra om mulig.
storkers Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 var nu litt drastisk å bytte hele lykta..det hjelper jo ikke stort,etter som ledningene er de samme. sett heller nye ledninger.
The Stig Skrevet 8. september 2008 Forfatter Skrevet 8. september 2008 Joa, forsåvidt. Tenkte bare at jeg ville måtte ha nye ledninger om jeg skulle bytte lykt, så derfor var det likegreit. Men det går vel forsåvidt ann og kun legge nye ledninger
Postkassestativ Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Har aldri opplevd at ledningene ble "slitt"! Har du prøvd å skiftet plugger på de! Eller satt på kabelsko i stedet for de orginale!
The Stig Skrevet 9. september 2008 Forfatter Skrevet 9. september 2008 Er vel helst pluggene ja! Har prøvd å bytte kabelsko ja! Er også noe veldig tynnslitt isolering som jeg mistenker at stjeler mye strøm! ...
Postkassestativ Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Riv opp litt av ledningsnettet og klipp kabelen der! Sett på ny og prøv! Før du gjør noe kan du prøve å koble ledningene direkte på lyspæra!
The Stig Skrevet 10. september 2008 Forfatter Skrevet 10. september 2008 Mmm, kan være verdt et forsøk ja. Skal se om jeg ikke for tittet på det, men akkurat nå er bilen uten bremser - så inntil videre er den heller uforsvarlig å kjøre, ergo står den parkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå