Gå til innhold

Billigst mulig stasjonær


Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe meg en maskin som skal levere signaler til min lcdtv. Denne skal være så billig som mulig da jeg egentlig ikke stiller så høye krav til ytelse så lenge den klarer å spille av filmer i 720p, men det regner jeg med at det meste av maskinvare på markedet i dag vil klare.

 

Det jeg derfor hadde håpet å få hjelp til å sette sammen ett oppsett med følgende kriterier:

  • Kunne spille av materiale i 720p
  • Samme hvilken sokkel... det viktigste er at maskinen er rimelig

Maskinen må bestå av minimum følgende komponenter:

  • DVD-rom(alt. brenner)
  • Harddisk (250 gb bør være massevis)
  • Mulighet for dvitilkobling (tven min har HDMI så jeg er avhengig av digitalutgang)
  • Ikke tastatur/mus
  • Hovedkort
  • Prosessor
  • Kabinett

Selv har jeg klart å komme ned i en pris på rett over 2600 og lurer derfor på om det er noen som klarer å få den lavere?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kommet under, går sikkert, men er greit å få se hva du har plukket ut, slik at det er mulig å se om det finnes bedre produkter til ca samme pris.

 

Du har nok helt sikkert gått for en amd prosessor for å komme ned i den prisen..

Selv skulle jeg også ha en billig pc, jeg kjøpte meg et demovare p35 hovedkort fra gigabyte, E8400 prosessoren til intel, chieftech 500w strømforsyning og 2gb(2x1gb hyperx) med ram, for ca2200. Var meget imponert over hastigheten og hvor bra den fungerte for den prisen. (helt til strømforsyningen tok kvelden og måtte sendes inn :( )

Lenke til kommentar

Skal du lavt i pris er et AMD oppsett med 780G basert hovedkort å anbefale.

 

Oppsett til 2 400 kr. Du kan fremdeles spare på følgende komponenenter.

 

* Kabinett - 200 kr ved å kjøpe AOpen ES45F.

* CPU - 100 kr ved å kjøpe en Sempron 2100+.

 

Ellers er prisingen av AMD CPU-er litt rar for tiden, i og med at CPU-er med ulik ytelse koster det samme. Jeg har valgt X2 4850e fordi den har lav TDP (kjølig) og yter godt.

 

Hovedkortet har HDMI og et meget bra innebygd grafikkort for film/video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...