Gå til innhold

Alvorlige feil i «Age of Conan»

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/01/545418.html

"Tidligere har da også flere brukere slaktet spillet på grunn av en rekke feil og mangler. Nå kan feilene vise seg å være mer alvorlig enn tidligere antatt.

I forrige uke kunne nemlig det amerikanske firmaet Independent Security Evaluators (ISE) avsløre alvorlige sikkerhetsbrister i kodinga av begge de to populære MMO-spillene «Anarchy Online» og «Age of Conan»."

Ansvarlig for begge spillene er det norske selskapet Funcom. ISE har som hovedoppgave å foreta uavhengige og vitenskapelig motiverte undersøkelser av sikkerheten i ulike dataprogrammer.

"Feilene ble først oppdaget i «Age of Conan». Svakhetene i kodinga gjorde det mulig for uærlige spillere å lese vilkårlige filer på andre deltakeres datamaskiner, samt å kræsje spillet underveis."

Tja, er vel uansett ikke særlig god reklame for Funcom/Age Of Conan - spesielt med tanke på all negativ feedback i media de siste ukene, og fallet i aksjen?

Noen som har opplevd/har noen erfaring med disse sikkerhetshullene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man følger tilfeldige linker, uansett i hvilket spill eller program (eller fra MSN), så utgjør det en sikkerhetsrisiko.

Mer hysteri plixplox.

Skrevet
Mer hysteri plixplox.

Hehe, vel du får nesten fortelle det til Dagbladet istedet tror jeg.

Hovedpoenget mitt var vel igrunn mer at jeg synes selve omtalen om "nye problemer" med AoC kommer på et svært uheldig tidspunkt for Funcom, i og med at de mest sannsynlig har mer enn nok negativ omtale om dagen.

Det er jo også et poeng, ettersom jeg forstod, at sikkerhets-selskapet kun nevner AO og AoC i artikkelen. Kan vel være grunn til å tro at dersom dette problemet i vesentlig grad er tilstede i konkurrerende spill, hadde selskapet nevnt disse i samme artikkel.

--->Pantera - nei de "glemte" ikke å skrive om det...

De mest alvorlige sikkerhetsfeilene er nå rettet opp av Funcom, men ifølge ISE er det fortsatt mulig å kræsje spillet på den foreskrevne måten.
Skrevet
--->Pantera - nei de "glemte" ikke å skrive om det...

De mest alvorlige sikkerhetsfeilene er nå rettet opp av Funcom, men ifølge ISE er det fortsatt mulig å kræsje spillet på den foreskrevne måten.

Hehe....jo så det nå. Av en eller annen grunn, klarte jeg å hoppe over akkurant det avsnittet. Jaja...jeg får lese litt mer nøye neste gang :)

Pantera

Skrevet
Hehe....jo så det nå. Av en eller annen grunn, klarte jeg å hoppe over akkurant det avsnittet. Jaja...jeg får lese litt mer nøye neste gang smile.gif

Haha, ja jeg kjenner til det - gjort det selv :!:

Skrevet

Det å kræsje spillet er nok ikke det farligste... Bare det at de fikser brukernavn og passord lekkasjen er kjempe bra.

Litt dumt å legge det i en .txt fil tho.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...