Galexon Skrevet 1. september 2008 Skrevet 1. september 2008 Hei Er på utkikk etter et RPG-spill som skal fungere som tidsfordriv på skolen. Har ingen planer om å bli en seriøs spiller:P Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne et spill som oppfyller helt eller delvis disse kriteriene: - Må være gratis - Må være litt voksent innhold (ikke noe småkoselige kjæledyr som hopper rundt og deler ut klemmer)
Khogn Skrevet 1. september 2008 Skrevet 1. september 2008 (endret) Hvis du er villig til å lære deg de magiske tegnene anbefaler jeg sterkt Dungeon Master. Det beste old-school RPG som finnes. Gratis er det og. Det jeg liker veldig godt med spillet er at det prøver å være forholdsvis realistisk for noe som er utgitt i 1986: -For å kaste magi trykker du ikke på en linje som sier "fireball". Du må selv kombinere bokstavene til en spell. Genialt, og veldig fleksibelt system når du først har satt deg i det. -Du er i en dungeon: det er IKKE noe lys. Det må du skape selv. -Jo mer du har på deg, jo tyngre du er... og jo sterkere du må være får å kunne tåle vekten. -Dørene åpnes med en mekanisme. Da er det ingen hindring for at du bruker samme mekanisme til å knuse monstrene under de tunge dørene. Noen dører er i tre og derfor svakere: disse kan du knuse med å slå hardt nok. -Du blir dyktigere kun i det du trener. Det er ikke noe klasse. Selv om du velger en karakter som har mye magi og lite styrke vil du aldri bli en god trollmann hvis du bare slår monstrene. Da blir du en sterk kriger i stede. -Du kan skrike for å skremme monstrene vekk. Du kan slå med knyttevne, sparke, bruke de mange våpnene på flere måter, kaste sverdet ditt eller hva som helst du finner på bakken mot fiender, osv. Jo sterkere du er, jo lengre og hardere du kaster. -Løper du mot en vegg gjør det vondt. Faller du i et hull, gjør det også vondt og du kan brekke beina. Kaster du en fireball for nærmt blir du også svidd i prosessen. -De 2 karakterne som er bak kan ikke slå med våpen. Hvis du gjør det slår du de 2 karakterne som står foran! De kan derimot kaste ting og spells. Endret 1. september 2008 av Khogn
Wartom Skrevet 1. september 2008 Skrevet 1. september 2008 Kan anbefale NetHack og Angband. NetHack Angband Ellers om du vil spille online kan du spille Anarchy Online som sannsynligvis fungerer på bærbaren. Anarchy Online
Khogn Skrevet 1. september 2008 Skrevet 1. september 2008 Ah! Hvis det er et nettbasert RPG du er ute etter er selvsagt ikke Dungeon Master og andre gamle spill relevante.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå