Gå til innhold

hente data fra DB med php, hvordan inkludere i xml?


Anbefalte innlegg

Begynner med koden:

 

<?php

$s = mysql_query("SELECT kode FROM bilder ORDER BY textID");

 

while($rad = mysql_fetch_array($s))

{

echo $rad['kode'] ."";

}

?>

 

Jeg trenger å få denne koden til og fungere i ett xml dokument. Fikk ett ållright bilde galleri av en kompis som jeg tenkte jeg kunne tilpasse til meg selv. Da er ideen og bruke form og laste opp bildene til server med riktig info. Alt her fungerer. Men fant svært lite på google om hvordan jeg kunne bruke xml til og hente ting fra en database (det er jo tross alt to forskjellige språk)

 

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner med koden:

 

<?php

$s = mysql_query("SELECT kode FROM bilder ORDER BY textID");

 

while($rad = mysql_fetch_array($s))

{

echo $rad['kode'] ."";

}

?>

 

Jeg trenger å få denne koden til og fungere i ett xml dokument. Fikk ett ållright bilde galleri av en kompis som jeg tenkte jeg kunne tilpasse til meg selv. Da er ideen og bruke form og laste opp bildene til server med riktig info. Alt her fungerer. Men fant svært lite på google om hvordan jeg kunne bruke xml til og hente ting fra en database (det er jo tross alt to forskjellige språk)

 

Noen som har peiling på dette?

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår problemstillingen, men du er interessert i å hente ut informasjon fra en database, og generere xml på grunnlag av det? Da kan du isåfall bruke PHP til å hente ut informasjonen for deg, og også til å genrere XML. XML kan ikke gjøre noe slikt for deg, det er bare et markup language, som kan brukes til å beskrive data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...