Gå til innhold

Betalt rep. på Ps3, hvor lang tid?


Zaplame

Anbefalte innlegg

Emnetittel'n sier det meste. Ps3'en min sluttet å funke etter 2.41.

 

Nå har jeg endelig tenkt til å reparere Ps3'en min. Gjett prisen..!

2700 KR. Det er surt. :thumbdown:

 

Så det jeg lurer på er, hvor lang tid tar det å reparere en 60 giga Ps3 som faktisk er betalt? Det går vel fortere?

 

Men det er egentlig en ting som jeg stusser på, jeg har lest at Sony BARE bytter ut Ps3'ene som blir sendt inn. Betaler jeg egentlig da 2700 for å få en ny en som egentlig er betalt 6000 for?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo. :hm: Må nesten bare leve med det. Ingen her som faktisk vet hvor lang tid det tar?

 

Ps: Etter 40 gigaen min brøt sammen kjøpte jeg Ps3'en brukt, på grunn av at 60 gigaer ikke produseres lenger. Han som solgte den klarte ikke å få tak i prislappen, så nå må jeg betale for det... Den funket iallefall i 1 dag da :)

Lenke til kommentar
Jeg ville nok kontaktet han jeg kjøpte den brukt av, for å høre hvilken kjede han kjøpte den fra.. Alle norske PS3`r har fortsatt garanti/reklamasjonsrett, derfor er det rart om du vil betale for det.. Hvor gikk du for å høre den prisen?

 

Jeg fikk prisen fra Expert. Tipper at de la på litt for seg selv for servicen. :roll: Klager ikke. Servicen var god i forhold til Elkjøps, men kunne ønske service siden ble oppdatert om prisen iallfall dato til den ble ferdig.

 

Men det firmaet han kjøpte Ps3'en er kjøpt opp og det nye firmaet som har tatt over, nekter å ta ansvar for produktet. Jeg tror kanskje han kjøpte den fra et Finsk firma. Iallfall, vi har kommet til en beslutning at vi betaler 50:50 altså 1350 kr hver. (Men ville heller kjøpt LBP og Dead Space for de pengene som forsvinner)

Lenke til kommentar

Jeg bare syntes det var merkelig, fordi da jeg sendte inn min på elkjøp, sa de at de skulle informere meg da de fikk vite en pris.. (amerikansk 60gb) Da det tok 4 1/2 måned ga de etter og ga meg en ny 40gb mgs4 bundle gratis..

 

Så, om du får høre ett prisoverslag fra butikken, så ikke stol på det, er bare det jeg sier.. :) Dessuten så kan man vel sende inn på garanti uansett? eller?

Lenke til kommentar
Jeg bare syntes det var merkelig, fordi da jeg sendte inn min på elkjøp, sa de at de skulle informere meg da de fikk vite en pris.. (amerikansk 60gb) Da det tok 4 1/2 måned ga de etter og ga meg en ny 40gb mgs4 bundle gratis..

 

Så, om du får høre ett prisoverslag fra butikken, så ikke stol på det, er bare det jeg sier.. :) Dessuten så kan man vel sende inn på garanti uansett? eller?

 

Hm.. det var rart. Burde vel skjekke dette litt nærmere. Jeg trodde serie nummeret hadde info om garantien. Så hvis de på en aller annen måte hadde en database for å finne ut om det var noen form for garanti ville de si det. Tror du at jeg kan ringe til Nordisk film så kunne de finne ut om jeg har garanti ved å oppgi serie nummeret?

 

(Lange setninger, beklager)

Lenke til kommentar
Jeg bare syntes det var merkelig, fordi da jeg sendte inn min på elkjøp, sa de at de skulle informere meg da de fikk vite en pris.. (amerikansk 60gb) Da det tok 4 1/2 måned ga de etter og ga meg en ny 40gb mgs4 bundle gratis..

 

Så, om du får høre ett prisoverslag fra butikken, så ikke stol på det, er bare det jeg sier.. :) Dessuten så kan man vel sende inn på garanti uansett? eller?

 

høh? fikk du sendt inn en amerikansk ps3 på elkjøp? jeg ringte Nordisk Film og de sa de ikke ville ta imot maskinen, maskinen min er en 60 GB Hong Kong versjon

Lenke til kommentar
Jeg bare syntes det var merkelig, fordi da jeg sendte inn min på elkjøp, sa de at de skulle informere meg da de fikk vite en pris.. (amerikansk 60gb) Da det tok 4 1/2 måned ga de etter og ga meg en ny 40gb mgs4 bundle gratis..

 

Så, om du får høre ett prisoverslag fra butikken, så ikke stol på det, er bare det jeg sier.. :) Dessuten så kan man vel sende inn på garanti uansett? eller?

 

høh? fikk du sendt inn en amerikansk ps3 på elkjøp? jeg ringte Nordisk Film og de sa de ikke ville ta imot maskinen, maskinen min er en 60 GB Hong Kong versjon

 

Det var rart.. For, de ba meg sende den inn hos nærmeste forhandler, jeg var selvfølgelig klar over at jeg måtte betale for reprasjonen, noe jeg var klar ved hele tiden.. Så, han jeg snakket med fra NF ba meg sende den inn.. Etter 4 1/2 hadde ingenting skjedd og jeg fikk ny 40gb.. :) (med norsk garanti, wiiu!)

 

Men tilbake til trådstarter: Jeg ville absolutt ringt Nordisk film og spurt.. ingenting og tape på det!

Det kan du uansett tjene på når du sender den inn! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens,

 

jeg kjøpte en ps3 fra usa som ga seg etter en firmware oppdatering (2.42)

Snakket med kundeservice i USA som sa at jeg kunne kontakt sony norge.

 

Gjorde dette, (kundeservice sony norge) og de ba meg sende den til nordisk film for reperasjon.(

Jeg måtte da stå for reperasjonskostnadene pga at den var kjøpt i USA.

 

Greit nok, og jeg sendte den inn via gamezone. De fikk den i retur uten at den

var reparert. Dette var ettersom det var en amerikansk modell.

 

Jeg ringte de, og de sa at de ikke ville reparere den uansett om jeg betalte reperasjonskonstadene.

 

Jeg har jo kjøpt et produkt av sony, og er villig til å betale sony for reperasjonene på et produkt som er innenfor garanti. Uansett nekter de. Synes dette er veldig rart.

 

Noen andre som har lignende erfaringer? Å sende til usa (eksport og importproblemer og kostnader) utgår.

 

Jeg er litt rådvill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...