Gå til innhold

2x radiator oppsett


Anbefalte innlegg

post-83248-1220105048_thumb.jpg

 

Hei alle...

 

Har noen testa et slikt radiator oppsett, og med hvilke resultater...

Eller kansje du har noen tanker om et slikt oppsettt ?

 

Jeg sitter her å lurer på om jeg skal montere et slikt oppsett i 5.25 brønnene i et LIAN LI PC-A77B kabinett.. og om det vil ha noen nytte for seg...

Endret av Eudora
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke optimalt å blåse samme lufta gjennom to radiatorer. Da vil den ene radiatoren få varmere luft inn og dermed bli mindre effektiv. Hvor mye det vil koste deg vet jeg ikke, men det blir i alle fall mere effektivt en en enkel radiator. Det er forresten mulig du kan klare deg med et par vifter til et sånn oppsett.

Lenke til kommentar

Vell den nye maskina kommer antagelig vis til å inneholde..

 

Asus Rampage Extreme x48

Asus HD 4780x2

Intel Core 2 Quad Q9550 eller Q9650

DDR3 1600MHz PC12800 CL7-6-6-24 OCZ Platinium Enhanced Bandwidth Edition XTC (KIT 2x2GB)

BeQuiet PSU ca 1000w

Lian-Li PC-A77B

 

Hovedkort, CPU og Skjermkort skal vannkjøles, så jeg lurer på hvor mye radiator må til for dette, og hvordan løse problemet best mulig. Jeg har tittet på PC-A77B siden dette har full opning i front og jeg dermed kan suge luft rett fra rommet. Ville tro at jeg trenger 2x240mm radiatorer. Jeg har vært inne på tanken med å sage hull i bunnen, men ønsker helst å unngå det.

 

Jeg er open for alle innlegg, enten det gjelder kjøling, endring av pc deler eller kabinett...

Lenke til kommentar

Jeg vil si en trippelradiator må være absolutt minimum for det oppsettet. Men jo flere radiatorer du har, jo bedre. Spesielt hvis du vil ha stille vifter kan det være smart med flere radiatorer. To dobbelradiatorer får du nok fint plass til, og det er nok også nok til å kjøle ned det du har, selv med stille vifter. Men hvis du får plass til flere/større radiatorer er jo det bare bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...