Gå til innhold

JiGGe

Medlemmer
  • Innlegg

    734
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av JiGGe

  1. Hei, jeg leier en leilighet i Oslo og vurderer å kjøpe en leilighet i hjembyen min for utleie.

     

    Inntekter:

    Leiepris: 6 000 kr i måneden

     

    Utgifter:

    Renter på lån: 1 670 kr i måneden

    Kommunale avgifter: 392 kr i måneden.

     

    Sum: 3 938 kr

    - 28% skatt (1 102,64 kr)

    Fortjeneste: 2735,36 kr i måneden.
     

    Vet at rentene vil forandres.

    Men, jeg bare lurte på om dette er riktig måte å regne på.

    Det stemmer at renter regnes som en utgift, og at skatten er 28%?

    Hva slags andre ting kan settes som utgift. La oss si at jeg leier ut inkl. strøm, internett og TV. Er dette også beregnet som en utgift? Og hva er reglene angående møbler. Dette er vel også en slags utgift?

     

  2. CSGO trenger ikke "beefy" GPU.

    Det er igrunn mer CPU avhengig.

    Ville siktet på rundt 250+ fps, noe min 3570k + gtx 580 gir meg.

     

    Så jeg ville valgt 4670k/4690k, med 750ti feks ja.

    Bruk heller litt mindre på GPU, også bruk litt "mer" på CPU, skjerm, tastatur & mus.

    Hei, og takk for svar.

    4690k og 750ti koster rundt 3300 kr

    Det opprinnelige oppsettet med G3240 og 750 koster rundt 1500 kr.

    Det er en ganske stor forskjell. Og er usikker på om det kan forsvare noen timer CS:GO-spilling i måneden.

     

    Hvor stor forskjell er det snakk om? Jeg ser at endel av dere snakker om skjerm osv. og jeg vurderer å kjøpe denne: https://www.komplett.no/acer-27-led-xb270h/816991#!tab:reviews

  3. Hei!

     

    Jeg trenger en stasjonær pc som drar CS:GO. Jeg har allerede en macbook pro som jeg er super happy med. Men, den har jeg fått fra jobben, og jeg er ikke super comfy med å laste ned spill på den.

     

    Krav:

    • Drar CS:GO (Ikke i beste settings)
    • Liten
    • Rimelig
    • WiFi

    Jeg har allerede harddisk (ikke SSD) og ram. Jeg har også et gammelt skjermkort (GTS 250). Duger dette fortsatt?

    Ser for meg dette oppsettet.
    Hvis jeg trenger et nytt skjermkort, duger dette da?
    https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-750-1gb-physx-cuda/807849
    Dette er ikke snakk om en pc som skal dra de feteste spillene. Men jeg vil gjerne spille CS:GO sømløst :)
  4. Hei, for å pitche en Idè bør du ihvertfall ha dette klart:

     

    Sjanger: Er dette en dramaserie? Reality?

    Premiss: Hva handler historien/serien om?

    Univers: Hvor er vi? Lag gjerne et moodboard med bilder som representerer universet

    Plot/ide: Hva er historiens handlingsforløp?

    Hovedperson: Hvilken behov har personen?

    Konflikt: Hva handler konfliktene om?

    Målgruppe: Hvem skal se på serien?

     

    Selg inn ideen til et TV-produksjonsselskap, ikke direkte til VGTV

    F.eks: Rubicon, Feelgood eller Monster (http://monster.as/jobb/)

  5. Hei! Jeg ville gått for NKF av de samme grunnen som du nevner.

     

    Så og si alle på NKF jobber ved siden av studiene. Det er ikke vanskelig å kombinere jobb og studier.

    Jeg studerer selv på en privatskole, uten jobb. og kjæresten min studerer på NKF, med en liten deltidsjobb. Vi bor midt i Oslo (Høy leie) Det går helt greit. Vi lever som studenter.

     

    Du vil ha et ganske høy lån når du er ferdig på skolen, men da vil du kanskje også ha drømmejobben.

     

    Om du velger å gå NKI så vil du jo få et ganske lavt lån, men jeg tror ikke NKI ser så bra ut på CVen. Spesielt da interiør er det veldig praktisk rettet studie (Hvordan er egentlig studiet ved NKI lagt opp her?)

×
×
  • Opprett ny...