Jump to content

vaskedama

Medlemmer
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hda: Selvfølgelig fikk du de med. Stortinget har jo vedtatt at alle skal ha fiber innen utgang av 2023. Hvis de kan få redusert kostnadene gjennom dere så griper de jo sjansen
  2. Du kan sikkert bruke det du har fra før, Hvis ikke følger det sikkert med fra produsenten det du trenger. Det hadde vært lite popolært om de solgte deg noe do ikke kan bruke. Dersom slikt selges må du henvende deg til produsenten av strømforsyningen. De vil mest sannsynlig komme ut med de pluggene som kreves for å få det til å se pent ut eller bruke det som er mest praktisk.
  3. På forbrukertilsynet står det følgende. Jeg oppsummerer kort. Klag til nettbutikk. Får du ikke medhold, klager du til kredikortselskapet. Får du ikke pengene tilbake kan du klage til finansklagenemda på www.finkn.no
  4. Forbrukerrådet er ikke en retsinstans. De vil kun prøve å mekle på vegne av partene. Hvis selger er bestemt på å svindle kjøper er det vel lite å diskutere ? Vurder forliksrådet. Dersom hun har kjøpt en vare som ikke fungerer så er det jo egentlig en ganske rett fram case. Kjøper skal være veldig beskyttet når det gjelder slikt for å hindre nettopp slikt, svindel. Alt som omhandler det juridiske tar tid. Det er veldig lite som er oppklart på noen uker. Byråkratiet og papirarbeidet tar tid, lenger tid enn det kanskje burde. Om hun så trengte pengene så mye så hvorfor kjøpte hun en telefon? Får vel kjøpt en billig telefon på bruktmarked til å bruke i mellomtiden.
  5. Ventet i et halvt år før jeg fikk pengene min tilbkake, men jeg fikk de til slutt.
  6. Jeg har en fiber linje fra Nordix Data i Tromsø som jeg får pakke tap på. 300 / 300. Før jeg flyttet hadde jeg også fiber fra Nordix, der var linje ok. Her jeg bår nå får jeg pakke tap på linja. Pingen blir ustabil og pakketap oppstår når jeg laster ned. Det har vært mye frem og tilbake med ISP og til slutt etter _mye_ masing sendte de teknikker som målte linja med noe som kalles en "otdr". Denne viser en feil på linja 1.9km fra huset. En gigantisk "spike" på linja. Etter nok engang der jeg ikke hørte tilkake fra ISPen purret jeg på for ndte gang, nå fikk jeg en kort respons noe alla "vi har nå testet linjen fra vår ende og vi finner ingen feil". De lyver åpenbart for å unngå å bruke penger på å reparere feil. De anser saken til å være en bagatell så lenge linjen kan brukes sån passe. Og siden ingen naboer ringer inn for å klage sier de seg nøyd med å ta en spansk en med at linjen er "ok". Mye av lys signalene som kommer inn, altså nedlastingen forsvinner på vei hit, dette ble demonstrert ved at de fjernet båndbredde begrensning. I teorien skal linjen klare 1000 / 1000, men jeg ende opp med 330 / 900. Før de fjernet strupingen fikk jeg 150 / 300. Jeg betaler for 300 / 300. Det går så vidt å bruke linja, laste ned eller noe før pingen blir ustabil og pakketapet begynner, jeg kan sitte å se på twitch eller youtube video og videon plutselig henger seg fordi jeg hadde en nedlasting på i bakgrunnen. Med andre ord kan jeg kun laste ned noe før jeg går å legger meg. Jeg har feilsøkt på min side, testet med tre forskjellige pcer, forskjellige nettverks kabler rett inn i fiber modemet. Jeg vet feilen ligger på ISP sin side. Linjen var dessuten OK på mitt gamle bosted, samme ISP. Fibermodem har også vært byttet. Det interessange er at når jeg flyttet inn hit lånte jeg nett fra huseier. Vi la nettverks kabel til boligen min og jeg slet da også med pakketap. Vi brukte utrolig mye tid på feilsøking før jeg beit i det sure eplet og kjøpte egen linje. Nå er det samme greia med den nye linja. Jeg "spekulurere" at problemet rammer hele nabolaget og at dette trolig er dyrt for leverandør å reparere så de benekter for at det er feil. Hvorfor bruke penger på å reparere hvis man ikke trenger ikke sant ? 70 år gamle naboer som kun bruker nett til å lese vg og se nettflix liksom som aldri klager uansett. A ok. Jeg har kontaktet flere advokater nå men tenkte å høre hva dere mener om saken. Er dette en sak jeg kan vinne fram og er det vært å ta dette til forliksråd eller tingrett ? er det andre instanser jeg kanskje heller burde prøve? Jeg er lite keen på forbruksraadet forde de er ikke en rettsinstans, de mekler kun på vegne av partene.
  7. Herregud. Er det dette nordmenn googler ? Kan si med sikkerht jeg ikke googler dette. Folk googler kjendiser fordi de ser på tv og leser taboloid om dagene. Flaut.
  8. Nei takk til 5g. Ioniserende stråling er farlig. Bevis at det er 100% trygt før dere implementerer dette.
  9. Dette er absolutt noe vi ikke trenger å tanken på så kort bølgelengde avstand er skremmende. Si nei til elektromagnetisk stråling som kan være farlig.
  10. Samsung er vel de eneste om ikke den eneste som tilbyr oled (amoled) paneler på telefonene sine, de er også en av de telefonene med best ytelse.
  11. Samsung har teknologien til skjerm der strømen overføres trådløst. Droner kan oppladdes trådløst. Teknologien eksisterer.
  12. Problemet med dette er at batteriet veier en hel masse ekstra vekt, dette gjør vel opplevelsen ikke minst ubehagelig. Det vi trenger er trådløse vr briller som overfører strøm trådløst også, altså concurrent wireless charging.
  13. Rammenløs, really. Det er jo en relativt kjukk ramme langs kanten nede på skjermen. Dette faktumet tar veldig mye bort fra den "rammeløse" gimikken de skytter med.
×
×
  • Create New...