Gå til innhold

igk

Medlemmer
  • Innlegg

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

igk sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Bare på "premium" modeller.
  2. Skulle gjerne kjøpe ny Kona med mindre batteripakke. Kunne fint leve med litt liten rekkevidde. Ser ut som at Hyundai bare leverer premium-utgaver med stor batteripakke med pris over 400k
  3. Har gått fra piggfritt til piggdekk. Veldig fornøyd. Mye bedre kontroll på bilen. Dette er min erfaring.
  4. Hei Honda har lite bagasjerom, 13 cm bakkeklaring, ikke noe taklast. Honda har ikke så mye erfaring med elbiler fra før. Kan virkelig vøre katt i sekken. Kia e-niro har blitt på markedet i flere år. Svakhetene er kjent. Vil gjerne ha en modell med 400km+ rekkevidde.
  5. Det hastet litt med å grønnvaske VAG etter dieselgate. Det er kanskje en grunn hvorfor ID3/ID4 kom halvferdige på markedet?
  6. Begge har 7års garanti. Kia fra 2021 har garanti opp mot 2028. Likevel har Kia mye småtekst/forbehold når det gjelder garanti. Ryggekamera/Stereo har 5 års garanti også koster veldig dyrt å bytte utenfor garantitiden. Mye bruktimport hos Kia som har dårligere vilkår f.eks. på 12V batteri og sånn. Hvor bra er garanti hos MG vet jeg ikke. Om det er 7år på alt så er det strålende. Forresten Kia 7års garanti gjelder også batteri, så i utgangspunktet 1 år mindre enn de fleste produsentene tilbyr. Enig at det er litt skummelt å eie elbil uten nybilgaranti.
  7. Skal man kjøpe EV så må man leve med at det er kinesisk batteri inni i denne. Kina dominerer batteriproduksjon i verden. Data fra 2023.
  8. Hei Trodde at ID4 er en søppelbil. Ser ihvertfall mye misnøye i ID4 FB gruppe, masse feil. Nabo hadde ID3 , var ikke fornøyd med denne. Bilen var ofte på verksted. Nabo sa at ID3 var meget dårlig vinterbil. Regner ID4 er det samme om denne er RWD.
  9. Tenker på hva som skjer med kinabiler i tilfelle videre eskalering mellom vesten og kina. Plutselig kan disse bli like lite velkomne her som tesla er i Kina.
  10. Begge scorer veldig bra på leserundersøkelse til elbil 24
  11. Det lurer jeg på også. Foreløpig gode anmeldelser både fra norske og britiske eiere.
  12. Hei Jeg kjører Kia Soul. Er veldig fornøyd med denne er til tider litt liten for småbarnsfamilie. Tenker på litt større elbil på 300K ish budsjett. Velger mellom Eniro 2021 og Mg4 2023. Eniro synes jeg er god på nesten alt. Bra kvalitet, lite feil. Mye bagasjeplass, rekkevidde , taklast. Ser kjedelig ut utvendig. Bygd på plattform til bensinbil. Begynner å bli litt utdatert. 400 Nm og forhjulstrekk ikke optimalt på vinterføre. MG4 2023. Da får man nesten nybil for 300k. Ser mer spennende ut. Gode kjøreegenskaper. RWD +snill traction kontroll gjør denne til en god vinterbil. 7års garanti likt som hos Kia. Bygd som lebil rett fra scratch. Ulempene er : litt mindre bagasjerom, ikke noe taklast, bugs med infotaiment og lane assist. Hva synes dere er beste bilkjøp, eniro eller mg4?
  13. Leser testen til Xceed PHEV "Det var imidlertid kaldt under denne testen, og uten forvarming før oppstart, starter XCeeden bensinmotoren automatisk for å få varme i systemene – selv om du egentlig ikke ønsker det." Er det vanlig for PHEV at bensinmotor starter sammen med el når det er kaldt?
  14. Tesla Y er for bred. Som sagt smal garasjeporten i felles garasje fra 1980-tallet. Ble overrasket hvor brede elbiler blir. En smal elbil blir automatisk bare en bybil med lite bagasjerom eller slikt. Har per dagens dato en 14 år gammel bensin stasjonsvogn, som står 90% av tida. Ikke bra for bil å stå stille lenge. Vi kan klare oss med 1 bil strengt tatt. Best er kanskje å kjøpe elbil som jeg liker også å leie etter behov.
  15. Uten varmeapparat, med boblejakke. Det er virkelig "chill" mode
×
×
  • Opprett ny...