Gå til innhold

TanyaKing

Medlemmer
  • Innlegg

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

TanyaKing sine prestasjoner

2

Nettsamfunnsomdømme

  1. Nei, står ikke noe depositumskonto i kontrakten, ikke heller han har snakket om det. Ellers tusen takk for stor diskusjon og mye nyttige info. Jeg tror jeg skal prøve å få kompensasjon for dette situasjon. Også siden kontrakten vært ikke avsluttet skriftlig og er egentlig fortsatt i gang han kunne fortsatt kreve leie? Eller siden bolig er solgt, det blir ikke mulig?
  2. Tusen takk for svaret ditt. I kontrakten står det sånn: *Depositum/garanti må foreligge senest innen én måned etter kontraktsunderskrift, og under enhver omstendighet før leieforholdets startdato som nevnt i pkt. 5. Leier vil ikke få adkomst til leieobjektet eller utlevert nøkler før depositum/garanti foreligger. også punkt 22 Sikkerhet: *Leier skal stille garanti med samme formål som depositum, og som sammen med depositum ikke må overstige summen av seks måneders husleie. Garantien er på kr 50000 . Garantinummeret følger av garantien som er vedlagt leiekontrakten. Kopi av garantierklæring vedlegges. Dersom det er stilt depositum eller garanti skal denne være oppad begrenset til summen av seks måneders leie, til sikkerhet for skyldig leie, skader på boligen, utgifter ved utkastelse og for andre krav som reiser seg av leieavtalen. Depositumet/garantien skal endres i takt med endringer i leien. Depositumet settes på særskilt konto i leiers navn og med vanlige rentevilkår i den bank i Norge som mottar leien. Dersom det er avtalt, kan utleier akseptere at leier stiller garanti i stedet for eller i tillegg til depositum, for eksempel fra NAV, arbeidsgiver eller andre.
  3. Jeg er en enslig mor av tre. Hadde signert husleiekontrakt i Januar 2023 for å flytte inn 1.Mars. Depositum vært forhøyet og jeg avtalt med utleier å søke depositumsgaranti gjennom Nav. Det var greit. Etter en måned fikk jeg avslag på garanti fra Nav, så kontaktet jeg utleier med en gang og forklart situasjon. Han sa ingenting om at dette er kontraktbrudd (jeg måtte stille med depositum en måned etter signering av kontrakt), .. i stede hadde vi en prat om hvordan kan vi løse dette problemet. Han stilt med tilbud å sette pant på bilen min, og jeg ble enig. Følgende uke ble han stille. Når jeg prøvd å kontakte han, fikk jeg beskjed at han ringer tilbake, at han er opptatt på jobb. Akkurat to uker før vi skulle flytte sendt jeg en melding angående når kan vi ordne pant på bil også angående flytting av ting siste dag i Februar. Da fikk jeg svar at pga kontraktbrudd fra min side hadde han lagt huset ut på salg samme dag jeg fikk avslag fra Nav og huset ble solgt akkurat etter en uke. Jeg har bekreftelse på sms at han sa ingenting om kontraktbrudd og om det vi snakket om pant på bil i stede for depositum. Jeg lurer om hvem er rett i denne situasjon! Når jeg sa til han på sms at det er grusom det han gjør, han svart : «Om du trenger mer info så les punkt 22 i kontrakten. Du skylder meg for tapt leie og utgifter jeg har med dette. Om du trekker deg stille unna så anser jeg dette som ferdig. Vil du skape konflikt så får du det men vil advare deg mot ytterlig tap og unødig stress. Tror du har andre ting du bør fokusere på nå enn en juridisk kamp i denne saken.»
×
×
  • Opprett ny...