Gå til innhold

Shaktide

Medlemmer
  • Innlegg

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Shaktide sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Endelig en som svarte meg på det jeg egentlig lurte på. Takker for saklig svar🙏
  2. Ga beskjed med engang men blir bare ord mot ord så det var bare muntlig så lar dette være, men selvfølgelig kommer til å nevne dette også i brev til HTU
  3. Veggskapet er ikke der lenger hun kasta det. Leietaker stakk før avtalt tid og sendte bare sms ‘’ jeg måtte dra, men nøkler ligger i postkassen’’. Det er sånn folk gjør når de ikke klarer å stå for de skadene de gjør. Feige folk stikker og tørr ikke å face problemer. Og jepp 100% ansvarsfraskrivelse fra meg! Hvorfor skal jeg ta ansvar for hennes skader og at hun er så tafatt at hun ikke klarer å møte meg for å levere nøkler. det er en grunn til at vi har regler og kontrakt i dette landet! Og det står i husleieloven at leieligheten skal leveres tilbake i samme stand som ved overtakelse!! Selvfølgelig må man regne med normal slitasje , og også at ved skade skal det meldes ifra med engang! men sånne bitre leietakere som deg skjønner ikke sånt for du har sikkert vært leietaker hele livet og har fortsatt aldri skjønt hva vitsen er med husleieloven og kontrakt! Du er ikke her og kan se dette men skjønner det er lett å være bitter følsesladd leietaker hele livet og bare fyre løs på tastatur før du bruker hjerneceller på å forstå hvorfor det finnes regler!
  4. Nei det var ikke navgaranti men nav betalte hele depositum i penger. De gjør det hvis det feks er flyktininger, familie i krise å sånt.
  5. Ser ut som alle har hengt seg oppi dørhåndtaket her, men som jeg skrev så var det et eksempel! Det er et av mange skader. Men det er ikke skader eller utvask jeg har spørsmål om, men hvordan det fungerer med husleietvistutvalget og om jeg må først legge fram kvitteringer eller kan jeg legge det fram etterpå? -skuffene i kommoden ødelagt -Håndtaket på stekeovnen er også knekt av -glassplate i baderom rundt vasken er knekt -vindu er ødelagt, andre vindu har vært åpent i regnet og derfor er treverksrammen svumlet opp så vinduet er helt umulig å lukke igjen. -speildør til garderobeskap er ødelagt og spekk tvers gjennom -demontert et veggskap som ikke er montert tilbake så veggen har hull etter skruene og merke etter skapet så må males og tro meg når jeg sier at det er IKKE bare å gå over med klut å mobb så er leiligheten ren. Det 2mm fett lag i kjøkkenet og den har aldri vært rengjort. Leietakeren har bodd der med 4 barn så det er nok de som har herjet rundt, noe leitakeren løy om på visning og sa at hun har bare et barn. nye leietakere hadde jeg skrevet kontrakt med 2 måneder før den gamle leietaker flyttet så jeg måtte stille leiligheten til disposisjon dagen etter gamle leietaker flyttet ut. nye Leitaker nektet og betale hele første månedsleie, noe som er forståelig så jeg måtte gå med på å få halve månedsleie. Så nei jeg har ikke dårlig samvittighet for å ta hele depositumet om jeg kunne. Hadde leietaker betalt depositumet selv hadde hun garantert vært mer ansvarsfull, men når nav betaler så virker det som folk gir litt F… i! Og nei jeg bestiller ikke dørhåndtak og skrur det på selv. Hadde leietaker skaffet meg dørhåndtak så hadde jeg likevel ikke skrudd på men krevd at en kjøleskaptekniner skal skru den på. Hvorfor i all verdens skal jeg gjøre dette når leietaker bodde der og kunne fikse dette lenge før utflytting!
  6. Som jeg har skrevet: dørhåndtaket til kjøleskap er ødelagt og knekt av og fant ut idag at døren på kjøleskap har også bulk
  7. Hei jeg har en leietaker som har flyttet ut, lagt nøkler igjen og forlatt leiligheten uvasket og med mange skader. Når det gjelder utvask er det ikke prøvd å vasket engang. Vedkommende har bare tatt med tingene og dratt. Jeg har depositum inne på depositumskonto hos DnB . Jeg har også bilder å video med dokumentasjon på alle skader og at det ikke er vasket. Konfronterte det med leietaker og Leitaker bekrefter at det ikke er vasket og leiligheten har noen skader men sier at hun kan komme tilbake for å vaske og rette oppi skaden, noe som ikke er mulig pga ny leietaker har flyttet inn dagen etter den gamle leietaker flyttet ut. Og også i følge husleieloven at når nøkler er levert og en har flyttet ut så er det i den stand leiligheten er levert tilbake i og det er det en må forholde forholde seg til. Så leietakeren er uenig i det beløpet jeg krever og sier jeg må ta dette til husleietvistutvalget, noe jeg må bare gjøre. Vil også nevne at skadene, flyttevask og all den tiden jeg må bruke kan ikke depositum kompensere så kostnadene jeg må ut med er faktisk mer enn det jeg har i depositum. Men det jeg lurer på om er hvordan dette fungerer i praksis. Jeg klager og sender all info med bilder til husleietvistutvalget for å kreve depositumet. Hvordan er det i praksis? Feks er dørhåndtaket til kjøleskap ødelagt og leietakeren har ikke tinet fryseren for is heller, kan jeg kreve å få erstattet nytt kjøleskap? Og må jeg legge ut og betale først, rette opp i all skaden også sende kvitteringene inn til husleietvistutvalget for å få godkjent for trekk på depositumskonto eller kan jeg først kreve depositum også rette oppi alt? Og må jeg framvise kvittering på alt? Feks den ene veggen hadde veggskap som leietaker demonterte og ikke montert opp igjen så jeg må fylle inn hullene og male hele veggen og det tenker jeg gjør selv. Da har jeg bare kvittering for maling, men ikke jobben som jeg selv gjør. Altså det jeg er redd for er at feks husleietvistutvaget kan si at du trengte bare å kjøpe nytt dørhåndtak til kjøleskap og derfor skal ikke for erstattet hele kjøleskap, så har jeg da brukt penger og kjøpt inn kjøleskap 🤪. takker for alle svar på forhånd🙏
  8. Depositum står i depositumskonto hos DnB . Jeg sier ikke at det er uaktuelt å trekke fra depositumskonto. Men som utleier har jeg vel ikke så mange andre alternativer enn å trekke fra depositumskonto . Det er et problem som det tydeligvis ikke er noe løsning på virker det som, for leietaker kan bare la være å betale siste månedene og da er det ikke noe mer å gjøre enn å måtte trekke fra depositum vel?
  9. Hei jeg har nå opplevd flere ganger med siste leietakere i Oslo som ikke betaler husleien de siste 3 månedene før de flytter. Fellestrekkene med de er at de sier de ikke har penger og at jeg må trekke fra depositum. Men problemet er at på slutten har jeg ingen garanti og kan kreve erstatning for skade eller noe annet. Så i verste fall kan de rasere leiligheten, legge nøkler i postkassen å bare dra på slutten. Kompis av meg også opplevde det samme med flere leietakere siste året som ikke betalte husleie de siste månedene. Virker som om dette er den nye trenden i Oslo! Å gå til namsmann tar jo lengre tid og også at de vil mest sannsynlig be utleier om å trekke fra depositum først. så spørsmålet mitt er hva gjør man med dette problemet?
×
×
  • Opprett ny...