Gå til innhold

mvillern

Medlemmer
  • Innlegg

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

mvillern sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei folkens, trenger hjelp med denne casen. Den er ikke særlig vanskelig, og jeg har allerede begynt på besvarelsen, men hadde vært fint å se hvordan andre folk tenker. Uansett, her er casen: Lise har vært elev i tredje klasse ved Storvik videregående skole. Hun bestilte russedress og noen andre klær via nettsidene til Russetuss AS den 30. september i fjor. Hun betalte kjøpesummen, kr 1800, forskuddsvis. Klærne lot vente på seg. Den 30. juni året etter skrev hun en e-post til leverandøren og sa at klærne ikke var mottatt, og at hun hevet kjøpet. Russetuss AS svarte at det var for sent å reklamere nå, så lenge etter bestillingen. Dessuten ga forbrukerkjøpsloven ikke grunnlag for umiddelbar heving. Russetuss AS opplyste at de kunne levere klærne i løpet av et par dager. Lise svarte at hun ikke lenger hadde bruk for russeklærne fordi russetiden for lengst var over. Hun kunne derfor kreve tilbakebetaling av kjøpesummen på grunnlag av forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Drøft og avgjør Lises krav om tilbakebetaling. Takk enn så lenge!
×
×
  • Opprett ny...