Gå til innhold

andysor

Medlemmer
  • Innlegg

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

andysor sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har nettopp hatt den på service for å få byttet dyser, men da ble ikke dieselfilter byttet da jeg tenkte å gjøre dette selv, noe jeg ikke har rukket. Batteriet har ikke blitt byttet de 6 årene jeg ha eid bilen. Den er vanligvis enkel å starte, men den står til daglig i oppvarmet garasje, så vanskelig å si hvordan den håndterer snillere vintertemperaturer enn -22. Jeg tenker jeg uansett bytter batteri og dieselfilter nå, så prøver jeg å la den stå ute over natta for å se om den starter OK.
  2. Har aldri byttet glødeplugger før, men har hørt at det kan være risikabelt med tanke på at de knekker og faller inn i sylinderen. Er dette en jobb for verksted?
  3. Nei, fylte i Oslo på torsdag, så regner med det var vinterdiesel?
  4. Var på hytta på fjellet over helgen da det var 22 minus. Bilen har tidligere starta i -25 med litt tid til å varme glødepluggene, men denne gangen starta den ikke før batteriet mista all futt og jeg måtte tilkalle veihjelp. Selv med boostkabler fra NAF-bilen tok det 5 minutter med iherdig prøving før motoren starta. Er glad i å være på hytta, også når det er kaldt, så vil gjerne ha en bil jeg kan stole på. Jeg har tenkt å bytte dieselfilter og batteri. Er det andre ting jeg kan gjøre for å hjelpe den i kulda? Bilen står til vanlig i oppvarmet garasje og starter veldig lett.
  5. Det var ikke dumt forslag. Dobbel cab med trekk på lasteplanet? Hva slags motor er anbefalt? Vil gjerne ha 5 seter, men hvor mye sparer man på grønne skilt?
  6. Vi er et par uten barn, med hund, som bor sentralt i Oslo med P-plass. Kjører en 2009 Citroen C4 Grand Picasso som går greit, men vi forbereder oss på at den kan knele da det begynner å bli en del feil. Vi kjører veldig lite i hverdagen, omtrent bare i helger og ferier. Vi har hytte på fjellet og drar mye dit, og har blitt veldig glade i bilbasert camping de siste 3 årene. Vi kjører ikke mer enn 8000 km/året. Budsjett maks 350k, hva er den beste bruktbilen? Elbil virker ikke som noe opplagt valg da det er deilig å kunne kjøre 60 mil tur retur til hytta uten å planlegge lading og hytta har ikke innlagt strøm. En SUV er vel opplagt, men har sett på alt fra Land Rover til Suzuki Vitara. Skeptisk til Land Rover da de har rykte på seg for å være pengesluk, men til å kjøre rundt i Norge/Sverige med masse oppakning finnes det vel knapt noen bedre bil.
×
×
  • Opprett ny...