Gå til innhold

vesanden

Medlemmer
  • Innlegg

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

vesanden sine prestasjoner

1

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk for svar alle sammen. Verkstedet er tydelig på at mange av tingene de har gjort var nødvendig for å finne feilen. Dette er en Suzuki grand vitara. Uten at jeg vet det så sier det var mye å skru på. De sjekka dyser før de fant ut at det var rådebank, men rådebanken har de basert på spon i oljen ikke på at de har åpnet å sett det. For det ville tatt enda lenger tid. Jeg får kompensasjon for reg.reim og et par andre ting de skiftet, men totalt har det vel tatt dem inntil 3 timer for å si at det var rådebank (som de har basert på spon da).
  2. Jeg vet ikke, burde de ikke ha gjort det? Og fortsette å feilsøke i steden for å gjøre service?
  3. De mener de ikke kunne høre hvor lyden kom fra, men de konkluderte med rådebank fordi det var spon i oljen + lyd. De trodde det kunne komme fra dyser også. Jeg er helt blank. Men jeg tror jo de prøver seg her fordi de tok feil i utgangspunktet. I samme slengen som service gjorde de også reg.reim bytte fordi de oppdaget at det var lenge siden dette var gjort.
  4. Ikke sant... for de mener de måtte gjøre full service og 3 timer med feiløsking.
  5. Verksted ville ikke starte bilen fordi de var redd for å gjøre vondt verre...altså, de må ha trodd det ikke var rådebank, men det var det de til slutt fant ut etter at jeg kom tilabke med bilen og de brukte 3 timer. De mente lyden kunne komme av flere ting, dyse, og noe annet som jeg ikke husker.
  6. Fikk en lyd i bilen samtidig om at oljelampa begynte å lyse litt av og på. Stoppa bilen og fikk den taua til verksted. Jeg forklarer hvorfor bilen er taua inn, pga at jeg mistenker lite eller ingen olje, og at det kom lyd fra motoren. Verkstedet peiler olje, og finner ut at det er lite. Og så ringer de meg og sier at de tror det ikke er noe feil med motoren, men at de vil gjøre en service....her kommer problemet. Fordi, de gjør denne servicen og jeg henter bilen og betaler. Så kjører jeg av sted og lyden kommer straks tilbake og jeg snur, leverer tilbake og sier at feilen fortsatt er der. Denne gangen skal de se på det igjen. Da klarer de etter 3 timer å si at det er 99% sikkert at det er rådebank. De vil så ha meg til å betale for all jobben de har gjort. Det er kanskje totalt 5 timer + olje + oljefilter + tappeplugg + +. De 3 timene med "feilsøk" er det jeg stusser mest på. De sa de klarte å se at det var spon i oljen, men at dette kunne komme av forskjellige ting. Ikke nødvendigvis rådebank. Hvordan kan en egentlig sjekke om en bil har rådebank? Jeg vil bare vite om jeg har betalt for mye...
×
×
  • Opprett ny...