Hei,
Usikker på hvordan jeg skal gå frem her. Ev. hvem jeg kan klage til; forbrukerrådet, finansklagenemnda?
Obos samarbeider med forsikringsselskapet Tryg. I sin julekalender oppgir Obos 20% rabatt på hunde- og katteforsikring 12.desember. Tilbudsprisen skal vare i 12mnd.
Julekalenderen ligger tilgjengelig med åpnede luker i hele desember. Jeg sjekker ut hva slags tilbud jeg kan få på hundeforsikring 05.12.2022.
Får da opp pris 534 kr mnd.
Jeg går inn på nytt den 12.desember for å bestille forsikringen som da skal ha 20% rabatt, altså 427kr mnd (1 284 kr i besparelse i hele forsikringsåret). Men får da opp samme pris som jeg fikk 05.12.2022, altså 534kr mnd. Jeg kontakter kundeservice på chat og får beskjed om at det er noe feil på nettsiden, og at personen skal legge inn rabatt manuelt, men må snakke med en leder først. Han sier at han skal komme tilbake til meg dagen etter.
Kundeservice kontakter meg ikke påfølgende dag. Jeg kontakter derfor selv kundeservice igjen etter to dager. Da mener kundeservice at tilbudet er korrekt, 20% rabatt er med i tilbudet på 534kr. Jeg forsøker å spørre om hvordan dette kan være riktig, og at dette ligner et luretilbud ettersom jeg fikk opp samme tilbud 05.12.2022 som da skulle være uten noe rabatt. Tryg står på sitt og beklager 'kundens opplevelse av at dette er et luretilbud', men står fortsatt på at rabatten er 'skjult' i tilbudet og at det er 20% rabatt.
Jeg ble såpass irritert at jeg bare bestilte forsikring hos If i stedet etter å ha snakket til en vegg av ubrukelig kundeservice hos Tryg.
Men syns faktisk ikke det er riktig at Tryg bare skal slippe unna med dette lureriet. Hva er riktig å gjøre?