Gå til innhold

Saars

Medlemmer
  • Innlegg

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Saars sine prestasjoner

3

Nettsamfunnsomdømme

  1. En oppdatering i saken: Gjennom mekling ble jeg tilbudt 1500 kr som kompensasjon (jeg krevde 5700 som var prisdifferansen mellom avtalt pris og pris på dekningskjøp). Jeg var ikke fornøyd med det og saken går da videre og kan ta opptil 2 år. Det er lenge, men det får ta den tiden det må ta. Det virket ikke sannsynlig at en gruppesak kunne komme av dette, trolig pga. for lite klager (og forskjeller i sakene). Jeg trodde også det skulle være flere responser fra folk om dette. Får ikke endret førsteposten lenger, så da vil den dessverre kunne gi et falsk håp. Det er nok viktig at folk klager inn slike ting som dette, selv om det kanskje ikke virker som det har så mye å si. Tror dessverre det er mange som ikke gidder bryet (som er forståelig, men fortsatt en ting folk burde vurdere). Man har dog noen år på seg før det blir foreldet (3 år), så det trenger ikke å være for sent. Det blir det spennende å se utfallet av saken. Hadde vært bra om Dustin i det minste blir tvunget til å endre praksis om ikke annet. Vil uansett legge oppdateringer her om hvordan det utvikler seg.
  2. Nei, Sapphire var det jeg bestilte. Hmm, synd du ikke gikk videre med saken. :/ Ja, Dustin har vist ved flere anledninger at de ikke driver seriøst nok. Noen husker kanskje også når det ble kjent i 2013 at Dustin lagret passord og brukernavn i klartekst på serverene sine. Det var lenge siden og jeg tenkte at alle kan gjøre feil, men har ikke fått et bedre inntrykk av dem over tid, dessverre. Har inntrykk av at Multicom er enklere å ha med å gjøre enn f.eks. Dustin eller NetOnNet. Men bra det løste seg da.
  3. Hei, Jeg ser flere nevner at de har hatt utfordringer med bl.a. Dustin etter å ha bestilt kort for så å ikke få levert det som var lovet. Jeg ønsker å høre fra dere hvordan det gikk og om det i det hele tatt ble en løsning på saken. Det er flere mulige utfall av uløste saker: at du sitter uten kort med den ulempe det medfører, måtte foreta dekningskjøp (der kompensasjon av mellomlegg skal dekkes av selger som ikke overholdt avtalen), ulemper med at selger har holdt av penger på noe som ikke har blitt levert etc. Her er forøvrig en kort beskrivelse av min sak: - Bestilte skjermkort høsten 2020 fra Dustin med antatt levering januar 2021, de uttrykker at de skal få inn et visst antall kort fra distributør - De reserverer hele kjøpssummen fra min konto - Leveringstid blir oppdatert flere ganger til samme måned (januar) - Deretter blir jeg lovet igjen og igjen at kortet vil bli levert - Følgende informasjon fra dem blir mer og mer vagt til de sier de ikke vet noen ting - Ca. 1 år etter bestillingsdato, etter å ha holdt av pengene og lovet levering, kansellerer de ordren uten forvarsel og uten å foreslå en løsning - De har på dette tidspunkt tilsvarende kort på lager, men har skrudd prisen opp flere tusen ift. hva jeg skulle betale iht. avtalen - Jeg uttrykker min misnøye uten at Dustin ønsker å finne en løsning - Jeg foretar så et dekningskjøp fra en annen nettbutikk da Dustin har begrenset med alternativer Jeg er for tiden i mekling hos Forbrukertilsynet. Dustin (ombudsmannen) sin respons er nok ikke ukjent den flere her har fått servert. De viser lite vilje til å ordne opp og påstår at det ikke er gjort en bindende avtale. Jeg mottok en bekreftelse på ordren, betalingsbekreftelse samt e-poster om endret leveringsdato på ordren. Så vidt jeg er kjent er det ikke lovlig praksis å legge ut produkter til (forhånds)bestilling, holde av summen i helhet og senere påstå at det aldri har blitt gjort en avtale og at de ikke har noe ansvar. Hva er status på deres sak? Om det ikke går noen vei hos Forbrukertilsynet for alle som har eller har hatt en sak hos Dustin ønsker jeg å se an muligheten til å ta dette videre som gruppe (pro bono gruppesøksmål). Det er kanskje ikke noe alle ønsker å fortsette kampen på, men for det første så er det en prinsippsak og for det andre er det en dårlig praksis som nettbutikker ikke burde komme unna med. Jeg mener det er klart at Dustin (og sikkert andre aktører) har utnyttet situasjonen for egen fordel på en hensynsløs måte ovenfor kundene. Eventuelt kan du sende meg en PM om du ikke vil svare her.
×
×
  • Opprett ny...