Gå til innhold

Timp

Medlemmer
  • Innlegg

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Timp sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ladet det med lader opp fullt flere ganger. Veldig uklart for meg hva jeg skal prøve videre… Batterispenning målt når bilen er av tilsier at det er liv i batteriet. Når jeg slår på tenning går spenning opp til 14.4 og er der stabilt som skal tilsi at batteriet blir ladet opp. skal prøve å bruke bilen en del i neste uke så får vi se når jeg ev «står fast» neste gang..
  2. Haha jeg lærer masse!! 😂 Måler jeg ikke riktig på bildet under? Her er luka i bagasjet åpent og bilen er ikke igang. 12 volt tilsvarer vel et ødelagt batteri?
  3. Takk for svar igjen!! Hvordan måler jeg spenningen på dette multimeteret på bildet under? Tror jeg har røket min sikring når jeg prøvde meg frem… (har 1 igjen) (Den som gir seg er en dritt (og har tapt mot kona som sier «lever den til verksted»))
  4. Måler nå på nytt. Tapet fast målepunktene fra multimeteret og satt multimeter i vindu på bilen. Stengt alle dører og låst bilen. Trekker i under 1 min og så går det ned til omtrent 0. Kan batteriet være ødelagt fordi det gikk tomt 1-2 ganger og derfor tappe/tåle lite selv? Syns det er rart iom at bilen nå stått flere uker siden jeg ladet opp jeg har bare koblet av det og latt det stå. Bilen starter likevel.. men når det står i så går det tomt.. måler nå 0.01-0.02 etter 5 min så burde ju ikke være noen problemer med at bilen trekker egentlig…. Kan det da være feil i dynamo hvis bilen kanskje egentlig gått tom når vi kjørt og derfor ikke ladet seg opp ordentlig under kjøring? (Tenker høyt)
  5. Batteriet sitter i bagasjet. bør jeg da koble på klemmene, tape multimeter i vindu og så se hvis det endrer seg etter 15-20 min? og så videre gå for å fjerne en og en av sikringene som sitter under panseret? får bli et prosjekt imorgen..
  6. Er dette også kun når man låst opp bilen? bilen har ikke vært startet før jeg måler.
  7. Ikke montert noe nytt. Batteriet er koblet ut og alle dører lukket osv når jeg begynner målingen.
  8. Har problemer med en hybrid toyota prius som gått «lite» i en lengre periode. Nå har jeg plutselig hatt problemer med batteriet og jeg har prøvd å finne ut hvis det er noe som trekker batteri når det er koblet på. Batteriet kan stå utkoblet lenge (uker) og likevel starter bilen når jeg kobler det på. Men hvis jeg kobler på batteriet så kan det ha startproblemer etter en dag eller to. jeg har prøvd å måle etter tips her i forumet men vet ikke hvis målingen er riktig og hva resultatet er. Jeg måler fr plusspolen på bilen til plusskabelen (frakoblet helt). Bilen er ikke igang når jeg måler. Legger ved bilder under. Fint hvis noen kan gi en forklaring til hva det er jeg måler. Neste skritt vil vel være å ta ut en og en sikring for å finne ut når resultatene går ned.
×
×
  • Opprett ny...