Gå til innhold

JustAnotherGuy

Nye medlemmer
  • Innlegg

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

JustAnotherGuy sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Heisann Jeg hadde en samtale med en kunde ( veldig stor aktør) ang noen tjenester han ønsker, men han kunne bare gi en veldig vag beskrivelse av hva han trengte. Han lurte på om jeg kunne sende et tilbud med tjenestene våre i etterkant av møtet. Jeg sendte så et tilbud vi hvor beskriver hvilke tjenester vi kan bistå med uten noe konkret arbeidsmengde (kunden kunne ikke beskrive omfanget av prosjektet på det tidspunktet). Skrevet slik: Vi kan bista med følgende: (også liste med generelle tjenester). Til slutt beskrev vi hvordan eventuell betaling ville sett ut utifra budsjettet han oppga. Kunden informerte også over telefon at han var i kontakt med flere aktører, og har ikke skriftlig godkjent tilbudet. Vi gjorde også en tabbe og glemte å legge ved svarfrist på tilbudet. Når vi faktisk fikk mer informasjon ang den faktiske arbeidsmengden prosjektet ville krever kontra kundens budjsett ser vi at det er et oppdrag vi ikke kan gjennomføre til den prisen. Når vi da sendte et mer nytt mer konkret tilbud med realistiske priser informerer kunden om at det første tilbudet er bindende da det ikke er svarfrist og at vi ikke kan gå vekk ifra prosjektet. Det første tilbudet har ingen konkrete beskrivelse av hva som skal leveres utenom "bistår med følgende:[..]." og måten kunden oppfører seg gjør på gjør at magefølelsen sier vi burde komme oss ut av denne avtalen så fort som mulig. Ser også at vi har brukt setningen "Begge parter samtykker til følgende betaling og betalingsbetingelser: " og jeg er redd dette låser oss til oppdraget / prisen, selv om det orginalt bare skulle vise til et eksempel på betaling. Hvordan kommer vi oss ut av denne situasjonen, kan det være noen konsekvenser av å si vi ikke tar oppdraget? Vedlagt ligger et utkast av tilbudet uten noen navn etc. Tilbud.pdf
×
×
  • Opprett ny...