Jump to content

jompi

Medlemmer
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 :)
  1. Mangen gode svar som fikk meg til å se begge sider av saken slik at jeg ble veldig usikker på hva som er rett. Jeg har nå tatt det valget jeg syntes er rett som følge av informasjonen jeg har mottatt. Takk for mange gode innspill, både for og imot!
  2. Jeg har idag vært i kontakt med 2 personer i forbrukerrådet og en person som sitter som saksbehandler i butikken der vognen ble kjøpt. Alle 3 sa det samme. Da leverandør tilbakekaller et produkt, så blir kjøpet igrunn automatisk hevet. Da jeg har videre solgt denne varen så faller det samme på den som har kjøpt den av meg. Det vil si at kjøper i denne saken har krav på det de kjøpte den av fra meg, altså 1200 i dette tilfellet. Men de har også retten til å opprette sak mot selger for å ta det videre om de ønsker. Det samme kan jeg som kjøpte varen i utgangspunktet men da rettet mot leverandør/produsent. Når jeg får full pris tilbake som jeg kjøpte varen for men må gi ifra meg 1200 til den som kjøpte varen fra meg igjen, så sitter jeg som selger igjen med et tap. Da kan jeg opprette sak mot produsent for å få tilbakebetalt dette beløpet da det utgjør en økonomisk påkjenning, om jeg kan si det slik. Kjøper har kjøpt en brukt vogn, og kan da ikke forvente å tjene penger på dette. Dette er slik jeg ble forklart det
  3. De fikk egentlig 1 valg som er en rabattkode. Men tok kontakt med oss om vi var villig til å hjelpe til med at kjøper skulle motta penger isteden, igjennom oss. Da dette var eneste mulighet da tilbakebetaling må skje igjennom den konto som handlet vognen fra leverandør, ifølge leverandør. Vi svarte kjøper om at dette var greit, men at vi syntes det var rettferdig kjøper skulle få tilbake beløpet vognen ble kjøpt for, av oss. Dette var kjøper ikke enig i, slo seg vrang med en gang og sa noe som; "Ikke ta kontakt med mindre hele beløpet blir overført. Hvis ikke anmelder vi det til politiet" Vi var litt rask med å sende inn skjemaet ser jeg nå, mulig vi kan utsette dette ved å kontakte leverandør imorgen tidlig. Vi har ikke mottatt noe penger enda.
  4. Kjøper startet tilbakebetaling. De var i kontakt med leverandør først å fikk tilbud om rabattkupong som de takket nei til. Så fikk vi tilsendt ett skjema fra leverandør som måtte fylles for å få tilbakebetalt summen. Samtidig som de spør om vi kan være grei å motta pengene å overføre dem til kjøper. Dette er blitt gjort idag. Hvis jeg ikke har mottatt penger, ringer inn til leverandør i morgen å sier jeg ikke lenger er eier av vognen og ønsker dermed ikke at summen blir utbetalt til meg. Så kan jeg si til kjøper at jeg ikke har noe vognen å gjøre lenger da , og at kjøper får fikse det selv med lerevandør? De har fått kvitteringen på kjøpet. Slik det ser ut nå så får de bare 1 valg, å ta rabattkupongen noe dem ikke ønsker.
  5. Kjøper hadde valget mellom å få rabattkupong for tilsvarende beløp som måtte brukes der vognen ble kjøp eller at det ble tilbakebetalt til konto som originalt kjøpte produktet.
  6. Vi hadde 3 vogner på den tiden. Den vi solgte var en vogn som var midt i mellom de andre 2 iforhold til størrelse og hva den ble brukt til. Derfor så vi ikke nødvendigheten av den.
  7. Hei. Vi kjøpte en barnevogn ny for 2700. Etter en kort stund la vi den ut for salg på finn. Vi solgte den for 1200. Omtrent ett år senere blir denne tilbakekalt av leverandør. Hva er riktig om tilbakebetaling? - Kjøper hadde valget mellom å få rabattkupong for tilsvarende beløp som måtte brukes der vognen ble kjøp eller at det blir tilbakebetalt til konto som originalt kjøpte produktet. Da valgte de at pengene blir utbetalt. Jeg mener det er rettferdig at kjøper får tilbake de 1200 dem kjøpte den av fra oss. Noe kjøper er fullstendig uenig i. Kjøper har bedt om å få overført hele beløpet, hvis ikke det blir gjort skal de ta det videre til politiet. Er det noen regler rundt dette, eller er det bare ord mot ord? Jeg har ikke vært borti noe slikt før. Takker for svar.
×
×
  • Create New...