Gå til innhold

[email protected]

Medlemmer
  • Innlegg

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

[email protected] sine prestasjoner

5

Nettsamfunnsomdømme

  1. Andre typer, som lektere, er jo på vei og jeg tror nok ikke vi skal henge oss opp i "de spede forsøk" som ble gjort på 80-tallet. Som jo artikkelforfatteren påpeker, om enn noe optimistisk.
  2. Tror artikkelforfatteren blander litt med Statnett og Statkraft flere steder. Ett av dem er hvor han sier NorGer var eiet av bla. Statnett. Det riktige er Statkraft.
  3. Ukraina har normalt kraftoverskudd og vil selge kraft til Vest-Europa, etter at de kuttet alle forbindelsene til Russland.
  4. Ja, det må settes individuelt, men også ut fra snømagasin. Leste Statkraft stort sett hadde sluttet å tappe fra Blåsjømagasinet i mars. Flere burde nok spart (etter % reguleringsgrad), men eneste måte er ved å sette opp prisen. Kanskje ikke så galt å få høypris tidlig enn enda høyere pris senere (når forbruket er større), når situasjonen ser ut til å vedvare.
  5. Det er vel i første rekke snakk om lade/ikke lade hvis jeg leser artikkelen rett. Det vil alene kunne ha stor betydning innenfor de tre tidsintervallene som artikkelen beskriver, dvs. både for lokalt nettselskap og for region- og hovednett. Å koste vekselrettere for batterier vil bli en helt annen kostnad. Om dagens ladesyklys er gunstigst for batteriene kontra en av-/på-funksjon eller en aktiv styring av ladestrømmen, trenger vel litt nærmere utredning fra bilfabrikantene, for slik styring blir nok Norge ikke alene om.
  6. Takk til TU for en balansert og god artikkel ! Skulle ønske at denne "folkeopplysningen" nådde ut til flere enn TU's lesere, men ser jo at allerede her er det ulike oppfatninger....
×
×
  • Opprett ny...