Jump to content

limekex

Medlemmer
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Etter at måleren for kjølevann har stått for det meste i null den siste tiden (med få unntak som er vanskelig å gi konkret grunn til) valgte jeg å skifte termostaten. Ingenting er endret etter dette, og situasjonen ser ut til å være det samme med måleren. Ingen synlig lekkasje av kjøleveske og tanken ser ut til å holde seg rimelig stabil i innhold. Jeg har lekkasje av servoolje, og etter å ha tatt av bunnpanna ser det ut som lekkasjen ligger i/rundt servopumpa. Urk, men er vel ikke relatert til lyden jeg referer til.
  2. Nei kjølevæske ser ut til å holde seg stabil. Skal tappe av idag for å skifte termostat så får vi se etterpå.
  3. Det skal jeg gjøre. Noen flere innspill?
  4. I det siste har min VW caravell kommet i "stemmeskifte". Den blir av og til grovere i målet. Mørkere og høyere dur fra motoren. Minner ikke om defekte ventiler og den type feil da duren er like jevn og "diesel" aktig som vanlig. Lyden er ikke konstant og kan plutselig forsvinne igjen. Mens den er der virker det som bilen har litt tyngre for å komme opp i turtall og kveles raskere ved start av kjøring. Den har også noe synlig grå/hvit eksos ved kald motor, og lukter mer en tidligere. Foreløpig ser olje fin ut, så er kanskje ikke grunn til å frykte kjøleveske i motoren? Toppakning? Noen innspill?
  5. Denne kabelen ligger i en kveil ved husveggen og minner om en CAT kabel. Noen som har en formening om hva det er`?
×
×
  • Create New...