Jump to content

JP_100

Medlemmer
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 :)
  1. Skjønner ikke hva du mener? Outlook har jo full kontroll på dette? https://support.microsoft.com/en-us/office/reply-with-inline-comments-within-the-original-message-text-5bc44105-aeb2-49e2-8239-5aeeff52e5a7
  2. Og det er greit. Men da kjøper vi ikke leiligheter som ikke tilbyr skikkelig parkering. Jeg oppfatter denne saken som utydelig markedsføring av hvor ubrukelige plassene faktisk er.
  3. Utrolig synd at advokaten ikke vant denne saken. Spekulative utbyggere som Skanska må stoppes. Å bygge parkeringsplasser med 2,4 meters bredde i dag burde ikke være lov. En Tesla S er for eksempel 2,19 bred. Det sier seg selv at det ikke er mulig å bruke en plass på 2,4 med stolper og andre biler som ikke er nøyaktig i midten i sin plass. Når da utbygger gjemmer bort reell bredde i være formuleringer og henvisninger er det rett og slett useriøst.
  4. Filmen er meget bra, den påpeker bare det åpenbare. Energi fra vind og sol er ustabilt og ekstremt lite effektivt, "grønne løsninger" er 100% avhengig av olje og gass for å fungere, og biomasse er definitivt ikke miljøvennlig i den varianten som amerikanerne praktiserer det med felling av friske trær. Men det viktigste med filmen er hvordan han viser at storkapitalen har kjøpt miljøbevegelsen i USA, og i realiteten står bak mange av initiativene for å fremme forbruket av olje og gass. Om Simen1 mener dette er faktafeil er det bare å lage en god oppsummering på engelsk og sende den til Gibbs og Moore.
  5. Etron og Tesla konkurrerer i to helt forskjellige markeder. Tesla er for de som vil ha den beste elbilen, kjører mye/ langt og dermed vil ha det beste ladenettverket. Teknisk langt i forkant av Audi, men etter 6 til 8 år med nesten samme design og litt utdatert interiør er folk trøtte på de største modellene. Etron er for de som helst ikke vil ha elbil, men kjøper allikevel for de økonomiske insentivene. Trege biler, høyt forbruk, dårlig plass, og dårlige lademuligheter. Men den kjører akkurat som en fossilbil, og det er greit nok for mange.
  6. Her har man altså satt en kar til å teste et produkt han sier han ikke liker i utgangspunktet fordi han har ører som ikke passer denne typen produkter...? Merkelig. Jeg tror du i det minste kunne gjort en direkte sammenligning med forrige generasjon Airpods. Er de like bra (eller like ille for din del)?
  7. ???? Støy og økt forbruk pga takboks har da vært et tema siden takboksen ble introdusert. Mange av oss som ikke orker disse boksene pga støy. Nå skal jeg teste min helvetes Packline motsatt vei.
  8. Ja, med Android. https://www.windowscentral.com/lenovo-thinkvision-m14-review?amp
  9. "Jeg trur neppe det blir veldig vanlig at de er spredt rundt i utkants-Norge der de kun skal støtte hytte-kjøring". Et merkelig resonnement. Det er jo nettopp hyttekjøring som gjør at svært mange bileiere fortsatt foretrekker biler med fossilt drivstoff.
  10. At SF er verdens "tech-hovedstad" er bare tull. Nevn 10 ledende IT-selskap som holder til i San Francisco. Det er jeg spent på å høre. Det er ingen av de store som holder til i byen. De fleste er i Santa Clara Valley, også kjent som Silicon Valley, syd for San Francisco. Av mellomstore i selve SF er vel de viktigste Salesforce og Adobe. Men de aller, aller fleste i SF er overhypede små startups uten vesentlig omsetning eller antall ansatte. Derimot kan de fleste være enige i at San Francisco Bay Area er verdens tech-hovedstad. Dette er et tyvetalls byer på hver side av bukten.
×
×
  • Create New...