Jump to content

Kjetil Strand

Medlemmer
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 :)

Recent Profile Visitors

21 profile views
  1. Har en elbil som kan kjøre 500 km, og ved langkjøring kan fylle på feks 200 km ekstra rekkevidde på elbilen i løpet av 10-20 minutt, litt lenger tid enn det tar å fylle en hydrogenbil fra tom til full, da er ikke tidsbesparelse for hydrogen av stor betydning. Når hydrogen koster 9-10 kroner mila og lading av feks Tesla koster rundt 3-4 kroner mila på reise, og 2-3 kroner ved lading hjemme, hvorfor da velge hydrogen? Dyrere teknologi, store utfordringer om det går galt, feks brannen på Sola, jeg tror ikke en hydrogentank hadde overlevd flere timer i flammehavet.....
  2. Hydrogendrift på korte strekninger som Hjelmeland-Nesvik er i beste fall tullete. Når så hydrogen skal produseres i Tyskland og fraktes med vogntog til Norge, ja da er det komplett idioti. Når en i tillegg vet at det går med rundt 6 kWt elkraft for å produsere hydrogen tilsvarende 1 kWt(0,1 kg hydrogen) så forstår en at det er mye energi som går til spille. I Norge hevder jo elbilmotstandere at vi fyrer med kullkraft, skal vi da produsere hydrogen med kullkraft??? For når elbiler lades med kullkraft, ja da elektrifiseres sokkelen med kullkraft, vi dusjer vha kullkraft osv osv Heia Norge! «skal settes inn på sambandet Hjelmeland-Nesvik-Skipavik i Rogaland i 2021. Sambandet skal driftes av Norled og skal bruke flytende hydrogen, som i første omgang må fraktes med lastebil fra kontinentet. Der produseres den ikke nødvendigvis med fornybar kraft, og blir sånn sett ikke et nullutslippsdrivstoff. Men planen er å utvikle en verdikjede for flytende hydrogen i Norge, slik at drivstoffet på lengre sikt blir utslippsfritt.»
  3. Latterlige biler med latterlig markedsføring. Samme greia med Toyota. Men verden vil bedras, så de oppnår det de ønsker.
×
×
  • Create New...