Jump to content

1N6B98T8

Medlemmer
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 :)
  1. Tesla bygger vel ladenettverk som skal passe med kapasiteten til sin bilpark, noe annet ville bli unødvendig dyrt. Om man antar at Ionity og andre bygger ut sine ladenettverk med samme tanke, at kapasiteten skal tilpasses kundegrunnlaget og ikke mer enn det, vil jo totalt antall ladere uansett være tilpasset antallet elbiler, uavhengig av hvem som eier hva. Så spiller ikke noe rolle om Tesla har si 5 ladere og andre aktører 5 ladere en plass, når et samarbeid som du sier uansett ville krevd 10 plasser. Da får heller Tesla pusher bransjen sånn at forhåpentligvis alle kan lade rimelig i fremtiden, istedet for at bil/ladebransjen prøver å melke forbrukerne. Flott at flere kommer på banen, men skal man gjøre elbil attraktivt for også de siste prosentene i befolkningen, så er er det viktig og sunt med den konkurransen. Så får vi håpe at dette regulerer seg bra selv med økende antall kunder som kan pushe sine leverandører etter hvert. Skal ikke undervurdere konkurranse, og sannsynligvis nok derfor Alta sin bilbransjen har vært "på hugget". Og til areal og ressursbruk, etter en sommer i elbil observerer jeg at det ofte er tidligere uutnyttet plass, industri aktige tomter ved bensinstasjoner osv som benyttes til lading i kombinasjon med annen næringsvirksomhet. Om man får ladere der folk uansett stopper eller på plasser som kun er en asfaltplass tenker jeg det ikke er noe problem. Bare mine tanker om dette.
  2. Helt utrolig, Hytera er bannlyst i blant annet USA på grunn av sikkerhetsutfordringer med utstyret (potensiell bakdør for Kina), og her går man til storinnkjøp! ? Har også erfaring fra annen norsk etat som også har gått til anskaffelse av Hytera, og de er nesten ubrukelig på kryptert kanal da de hakker og forvrenger stemmen sånn at den høres ut som en stemme fra dataens barndom. Nei, det her var bare trist.
×
×
  • Create New...