Gå til innhold

MrNygaard

Medlemmer
  • Innlegg

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MrNygaard

  • Bursdag 25. feb. 1982

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

MrNygaard sine prestasjoner

1

Nettsamfunnsomdømme

  1. Den er privatkjøpt, og samme verksted har tatt eu å etterkontroller både i 2021 og 2023. Nei vi forventet virkelig ikke så mange feil som denne skraphaugen har. Selger gliste nok veldig når vi kjørte derfra. Vi venter til mandag med å høre hva verksted har å si til denne saken, da daglig leder der har fått noen dager på seg til snakke med verkstedet sitt. Jeg skrudde på den selv, men oppdaget fort at her var det myye mer enn det vi hadde kompetanse til å skru selv ute på parkeringen vår. Så det var bare å skifte de delene jeg hadde bestilt, jekke ned bilen igjen, ta firhjulskontroll, kjøpe nye sommerdekk, og vente til vi hadde råd til verkstedtime for videre sjekk. tusen takk for et utfyllende svar.
  2. Har fått kontakt med daglig leder på verksted som utførte kontroll. Han skulle undersøke dette mye, da han selv ikke hadde kjentskap til bilen det gjelder. Får svar over helga, så får man se hva de sier. Mistenker egentlig ikke de, men jeg ønsker oversikt og svar fra alle parter. Kan være selger var veldig flink å skjule ting.
  3. Har nettopp fått tak i hovedkontroll på EU av bilen. bremsevæske alvorlig forurenset, som er samme som fra hovedkontroll 2021. Ikke bemerket på noen av etterkontrollene. Aner ikke om det er skiftet bremsevæske. hovedlys venstre feil innstilling, samme som fra hovedkontroll 2021. Ikke bemerket på noen av etterkontrollene. Dette er fortsatt feil innstilt. baklykt høyre skadet. Denne er fortsatt skadet, men ble godkjent likevel på etterkontroll. brudd fjærer begge fremme. Disse er byttet, men da burde de ha lagt merke til de ødelagte demperene. samme verksted som har utført eu kontrollene både i 2021 og 2023
  4. Igjen takker jeg for alles tilbakemeldinger, både hjelpfulle, og påpekning av hvordan vi håndterte bilkjøpet og våre forventninger til denne bilen. Problemene åpenbarte seg ikke under prøvekjøringen vi utførte på vinterføre, og vi burde selvfølgelig ha gått igjennom alle kvitteringer som lå i hanskerom når vi var der. Da hadde vi oppdaget at der var diverse ved bilen som selger ikke hadde opplyst om. Vi var naive og overvurderte selve bilen, tatt i betraktning selgers skriftlige og verbale opplysninger, samt vår egen betraktning av bil under prøvekjøring. Lite visste vi at der var skjulte feil og mangler, så vi stolte både på selger og den EU-kontrollen som var utført. Når vi da i ettertid ser at der allerede før vi kjøpte bilen var feil ved bilen som vi verken ble opplyst om ved kjøp, eller la merke til under prøvekjøring (skjevt understell, høy dekkslitasje på asfalt, oljelekkasje i luftinntak turbo) på vinterføre, så er det selvfølgelig ikke til å unngå å skjønne at det bare er sånn med gamle biler at VELDIG mye forskjellig bare raser… samtidig. Unnskyld
  5. Jeg takker for tilbakemelding, og ønsker samtidig å informere om at saken ligger på første side her i sin helhet. Den la jeg til i tredje innlegg her. Når det er sagt, så brukte vi mer enn et minutt før vi raste avgårde i blinde med bilen.
  6. Ingen planer om å bruke tilbakemeldinger herfra til noe juridisk i forhold til dette bilkjøpet. Det jeg mente var at det er kommet gode råd i forhold til denne saken, og for fremtidige bilkjøp.
  7. Dekkene var greie både sommer som vinter ved kjøp, men så fort asfalten viste seg så slittes begge sett med dekk fort som hjuling. Selvfølgelig bestilte jeg deler og skiftet så fort det lot seg gjøre for så å bestille dekk og sette bil til firhjulskontroll. Alt var skjevt. Etter å ha gått kvitteringer som fulgte hanskerom i bil litt mer i sømmene, så oppdaget vi at det i 2021 allerede var rådet om å ta firhjulskontroll pga høy slitasje av dekk. På en annen kvittering var det oppdaget olje inne i luftinntak til turbo som tydet på lekkasje fra et eller annet. Fant samtidig kvitteringer fra verksted på egenandel, og etter å ha forhørt meg fant ut at begge kom fra sammenstøt, altså kræsj. Ingenting av dette ble opplyst om ved salg. Jeg anbefaler å lese seg opp på det som er skrevet istedet for å skumlese raskt igjennom for å finne noe å pirke på. ja jeg vet det er en del å lese, og konsentrasjonen til mange er dertil at lesing av hele tekster er er en utfordring. Jeg takker samtidig til alle som leser hele teksten, og kommer med konstruktiv tilbakemelding. Vit at jeg tar det til meg til en senere anledning
  8. Takk for et utfyllende svar. Vi hadde behov for en bil ganske kjapt, og så på biler i ganske nær omkrets her i Finnmark. Vet at biler sørpå er myyye billigere enn her nord, men siden den var i tilsynelatende god stand, å nettopp EUGodkjent så tok vi sjansen. Slitasjen på samtlige dekk med synlige korder etter kun kort tid, var pga de mange feilene i understell, og skjevheter på samtlige aksler avdekt under firhjulskontroll. Vi ser frem til å få saken ut av verden selv om det kan ta litt tid
  9. Neste bil blir med test og garanti fra forhandler. DET er det ingen tvil om. Vi vet at vi forhastet oss hardt på denne desverre, og set kjenner vi på hver gang vi vrir om nøkkel og kjører.
  10. Hei, og takk for svar. Les gjerne hva som er skrevet. Der står det helt klart at selger påsto at det kun var én feil, og det var takluke som behøvde en del. At hele understellet, bortsett fra fjærer, raser én mnd etter kjøp, to mnd etter EU kontroll, er ikke typisk selv på en 15 år gammel nylig EUgodkjent bil. Understell, lysinnstilling, oljelekkasjer er vel alle punkt som sjekkes under EUkontroll. Jeg ønsker gjerne tips og råd fra andre som har opplevd dette selv, og hva de har gjort i forhold til situasjonen de kom i.
  11. Fruen sin fantastiske familie hjalp oss med en bil til henne, meg og barna i April 2023. En tilsynelatende nesten feilfri VW Tiguan 2008 modell. Bilen er utrolig nok EU-Godkjent i Mars 2023, og ble kjøpt av oss i April 2023 med opplysninger om at det var en knekt del i takluke som var eneste feil/mangel. Her er det som sto i annonse da vi kjøpte bilen: Etter knapt én mnd begynte alle feilene å vise seg, og det har virkelig ikke manglet på feil. Ramser opp feil som har vært, og feil som gjenstår: -Takluke mangler skruer som holder det fremste glasset fast i tillegg til den nevnte knekte delen. Så den er teipet fast slik at den ikke hopper av ved vind eller "fart". Aner ikke hvor lenge det holder, men er skiftet teip et par ganger. Reparert i vårt eie: -Bærebruer begge foran 2023 -Hjullager foran høyre side 2023 -Ytre drivledd begge foran 2023 -Dempere begge foran 2023 -Endeledd begge foran 2023 -Lenkearm begge foran 2023 -Fjærbeinslager begge foran 2023 -Full service med skifte av motorolje og olje/pollen/luft/dieselfilter 2023 -Bremseskiver og klosser begge bak 2023 -Nye sommerdekk Juli 2023 -Nye Hakka 9 Piggdekk Oktober 2023 -Firhjulskontroll utført etter bytte av alle deler da samtlige dekk, vinter som sommer, ble slitt ned til kordene kun kort tid etter kjøp av denne nylige EU-Godkjente bilen. Alt dette innen Juli 2023, og da har bilen stått ofte pga reperasjoner. I tillegg begynte glødelampe å blinke én mnd etter kjøp, og bilen går i nødmodus kontinuerlig ved jevn fart i svake til sterke oppoverbakker. Gul motorlampe kommer og går alt etter om vi klarer å kjøre som om bilen er i nødmodus slik at vi ikke utløser nørmodus. Etter alle utbedringer og dekkjøp hadde ikke vi råd før i Oktober 2023 å ha bilen på verksted for sjekk av gjenstående feil fra våren 2023. Og de fleste ramses opp her, til en prislapp på 75k på verksted: -Turbo må byttes -Egr ventil må byttes -Der er oljelekkaser rundt gasspjeld og egr -Takluke må repareres -Venstre hjulspindel må byttes pga skjevheter -Masse foringer og bæring og slikt bak må byttes -Egr kjøler må byttes -Hovedlysene må justeres, da de har vært sjeløyd siden kjøp -AC må trolig fylles på gass -Baklykter kan ha behov for bytte I tillegg: -Mye tectyl som skjuler rust i bakstilling -Girkasse varsler feil i alle gir i følge verksted -Der er også et sabla liv om man gasser hardt på, så det rådes heller ikke til å gjøre før dette er sjekket og utbedret. Ikke at du kan gjøre det heller, for da går bil i nødmodus. Mistenker drivaksler fremme. Bilen har ny bak og frontfanger på to forskjellige forsikringssaker. Dette da den har også vært kræsjet uten at det ble opplyst om da vi kjøpte bilen. Vi har tatt saken videre med forbrukertilsynet, men det tar maange måneder, og vi ser det verken som forsvarlig for oss eller barna å kjøre denne "bilen" lengre, men vi har ikke noe annet valg. Opptil 2 år tar det vel før sak er avgjort der. Vi har ikke råd til å reparere, og heller ikke råd til å kjøpe noen annen bil. Til vårt misnøye har vi ikke noe annet valg enn å bruke bilen, selv om den kan stoppe eller annet under kjøring.
  12. Kjøpte en bil jeg fant på Finn.no til 55k Kort fortalt: EU-OK Mars 2023 Kjøpt av oss April 2023 Utgifter til reparasjon og deler baller på seg i løpet av de 2 første månedene etter kjøp, og er nå oppe i svimlende 120k+ Vi har reparert og kjøpt deler for 45k selv, men gjenstår da 75k++. Altfor kostbart selvfølgelig, og vi jobber med å heve kjøpet. 2 års behandlingstid, og er jo ikke sikkert selger betaler da heller, selv med dom. Vi står jo nærmest uten bil, ihvertfall plutselig. Hvor mange er det som opplever slike ting egentlig? Og hvordan løser dere det på best mulig måte for dere, kjappest mulig, når selger mener hen nærmest har solgt en fabrikkny bil? Vi behøver jo en fungerende og trafikksikker bil til vår familie. Les gjerne om saken vår her, for å få et innblikk i saken for å svare best mulig. Og jeg poengterer hardt at det ikke er for å få folk til å bidra! Dere får rett å slett ikke lov å støtte denne spleisen! *Fjernet spleis* -moderator Jeg ønsker KUN tips og råd i saken! Om admin eller moderatorer mener dette ikke er innenfor, så fjerner jeg selvfølgelig heller link, og skriver alt her istedet.
×
×
  • Opprett ny...