Jump to content

Karlberner

Medlemmer
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 :)
  1. Lite sannsynlig at noen havner i privat eie. Det krever enorme ressurser å drifte et moderne jagerfly.
  2. Dette ser ut som et pr-stunt fra Porsche. Ingen ting som tyder på at de tilfører noe nytt til en bransje som har drevet optimalisering i 150 år. Stilig ramme, men andre deler som hjul og drivverk har de shoppet fra samme produsenter som andre sykkelmerker. For øvrig har andre sportsbilmerker gjort det samme tidligere.
  3. "På Stavanger Universitetssykehus kan man ikke lande AW 101 da den er for tung til paden på taket til Luftambulansen." Det bygges nytt sykehus, så dette er bare et forbigående problem. Rart at sykehuset i Trondheim ikke er bedre tilpasset når man har hatt så god tid til å forberede seg.
  4. Man bør i alle fall beholde 3 stk, et til hvert flymuseum. Og kanskje til flyfag vgs. også?
  5. Syklister er en sammensatt gruppe, så hvorfor generalisere? Det gir ikke mindre konflikter dersom man lar de mest effektive treningssyklistene dele sykkelvei med f.eks. 6-åringene.
  6. Man bør egentlig snu den både bak fram og opp ned... Eller aller helst burde de vært designet sånn.
  7. I tillegg vil boksen generere litt løft og dermed redusere veigrepet litt også.
  8. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/brennpunkt_-utredningshelikopter-1.11550194 I følge denne artikkelen blir det etter hvert svært dyrt å holde maskinene i drift og tilgangen på reservedeler kan ta slutt, noe som ikke høres så urimelig ut.
×
×
  • Create New...