Jump to content

P6ZCKBJX

Medlemmer
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 :)

1 Follower

Recent Profile Visitors

370 profile views
  1. Selv synes jeg fortsatt "Solar Freaking Roadways" for noen år tilbake tar den kaka. Fra et rent ingeniørperspektiv er det spennende greier Makani drev (driver?) med, men i praktisk gjennomførelse er det vanskelig å skjønne hvordan dette skal konkurrere med vindturbiner. >Fra Voss Sikker på du ikke blander Makani med Kitemill? Ser ikke det står Voss i artikkelen noe sted, av det jeg vet holder Kitemill det fortsatt gående.
  2. Spar-varianten er langt ifra den eneste flytende vindmøllen som testes, og det inngår uansett mye ingeniørkunst for å designe den flytende sylinderen. Kommentaren jeg svarte til orginalt lot til å antyde at det inngår lite engineering i flytende vind, noe som slår meg som rart. Antydes jo også at det kun er snakk om selve møllen, og ikke noe om omformerplattformer, kabler, osv.
  3. Skjønner ikke helt hva som menes med "relativt enkle strukturer" her. Selv om man skulle bort ifra de utfordringene som er unike for flytende havvind er det like avansert som all annen offshoreutbygging, og der har Norge per nå et fortrinn.
×
×
  • Create New...