Jump to content

Erasmus Montanus

Medlemmer
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Den airbus-en som gikk ned i atlanteren var vel også rammet av sensorfeil (Air France), med påfølgende forvirring i cockpit. Uansett ville det være lite å vinne fra Airbus sin side ved å kritisere Boeing. Jeg har lest en artikkel i Seattle Times som er meget kritisk til sertifiseringsprosessen: kutt i FAA gjorde at Boeing overtok en rekke av oppgavene til FAA. Videre er det ingen tvil om at Boeing hadde dårlig tid og ikke ville gi selskapene kostnader til re-sertifisering. Og systemet var faktisk ekstremt farlig slik det var implementert, og ville vært det selv med trening. Når du skrur av strømmen til stab-trim er det dine muskler mot vindpresset for å dra stabilisator tilbake til nøytral stilling. Trening i å håndtere det ble fjernet en gang på 70-80-tallet, men de gamle pilotene lærte dette. Har jeg lest på "Internett".
×
×
  • Create New...