Jump to content

Arild G. Skaalsveen

Medlemmer
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 :)
  1. Hver og en battericelle er nok ikke det som skiller,nei. Men å bygge/sette de sammen med effektiv temperatur kontroll, balansere spenning og kontrollere utladning/opplading og ikke minst integrere og bruke batteriet som et strukturert element av selve bilen er mye av kunsten har jeg fått inntrykk av. Forspranget Tesla vises ved at model x og s som er gamle modeller kommer høyt oppe på lista. Model 3 som også har noen år "på baken" følger tett på Porsche. Skulle vært spennende å se model-y testet også
  2. And the winner is...? Min jobbreise er en god blanding av reiser med kollektivt og biltransport(/samkjøring) frem og/eller tilbake mellom Drøbak og Skøyen. Jeg kjenner meg godt igjen i "3 gangen" mer tidsbruk for kollektivt. Så, hva skjer om; 1) kollektivtilbudet legges ned og vi kun tilrettelegger for bil? 2) alle reiser kollektivt? I mitt hode ser både alternativ 1) og 2) ugunstig ut. Min betenkning blir mer: Hvorfor skal jeg bruke så mye tid og ressurser på å reise til en jobb for å jobbe i en eller annen sky-tjeneste eller server på et eller annet ukjent 3dje sted?
×
×
  • Create New...