Gå til innhold

MuffinMatt

Medlemmer
  • Innlegg

    247
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

2 344 profilvisninger

MuffinMatt sine prestasjoner

172

Nettsamfunnsomdømme

  1. Alle utenlandske aktører som selger til norske forbrukere må betale mva. Som regel gjøres det i form av "fortolling" når varen ankommer Norge eller ved at nettbutikken allerede har lagt det inn i prisen. Du finner oversikt over nettbutikker som har lagt det inn i prisen på toll.no sine hjemmesider, mener jeg å huske. De absolutt aller fleste av de store aktørene har det innbakt. Det du tenker på der er VOEC(VAT On E-Commerce). Mens dette nok er snakk om VOES(VAT On Electronic Services). Mener det kom for rundt 15 år siden, og før dette var det ikke mva på bla. spill man kjøpte på Steam etc. Forsvaret om at spillkoder er et gavekort, er helt absurd. Et gavekort gir deg en sum du kan bruke på en butikks eller senters sortiment, og velge hvilken vare kortet skal brukes på. Mens koden er for akkurat det spillet du kjøper. G2A er i tillegg kontroversielt fordi de selger nøkler som er kjøpt med stjålne kredittkort/kredittkortdata(heleri/hvitvasking). Når den som har fått kortet stjålet da gjør en drawback, er de eneste som tjener penger på dette salget G2A og den som la ut nøkkelen.
  2. Reddit er såpass fullt av gode gammeldagse "sytepaver", at det er bare trist. Folk som spiller og har det gøy blir nærmest kjeppjaga som CoD-spillere
  3. Omnimovement var en stor bidragsyter til ay jeg sluttet å spille call of duty. Små kart og alt for mye sprinting, dolphin dives osv passer sikkert fint for de yngste. Ikke for meg. Ønsket om å være Fortnite med ørten skins som ikke passer inn i settingen er en annen. Og de kan hevde de ikke fortsetter i det sporet, men en av bonus-skinsa ved forhåndskjøp er allerede for dumt til at jeg har tro på det
  4. Jeg fikk varsel på min konto at prisene endres etter 1. November
  5. Dette blir for dyrt for min del. Har vært en relstivt ivrig bruker av småspill som kommer med pass, og nevøebe mine bruker skyspilling en del. Men 300 per måned? Hadde kanskje forventet økning til 200kr.
  6. Du behøver faktisk 3090 for å spille i 1440p 60 fps på medium (native). Tbf, så lenge man er innafor VRAM bufferen, så er 3080ti bare 2%-ish tregere enn 3090. Men man treffer vel VRAM grensa ganske fort med 12GB..
  7. Ytelse på bunnivå, en hinsides prislapp(om du vil ha "hele" spillet), og Denuvo.. 9/10 virker fjernt for min del
  8. Det var ikke et problem å slå på secure boot, men synes i utgangspunktet det er uheldig at det kreves å gå inn i BIOS for å kjøre et spill. Det vil nok bli mange foreldre som må stresse med at ungene ikke klarer å kjøre spillet de har fått. Helt enig. Og det å aktivere Secure Boot er ikke "bare bare" på flere hovedkortmodeller heller. Spesielt ikke for de som google for å i det hele tatt finne BIOS
  9. Under første helg i betaen møtte jeg to sikre cheaters(en ble hengt ut på reddit av andre brukere også). Jeg kan ikke si at dette er spesielt bra eller dårlig. Men det er vel noe bedre enn Warzone mtp antall matcher og antall spillere per match.
  10. Skulle gjerne sett at overfloden med sex-spill forsvant fra Steam. Men ikke på bekostning av "uskyldige" spill. Blokkering av tags er ikke en fullgod løsning(noen ganger vises spill som skulle vært blokkert, andre ganger blir tags satt på spill som ikke faller under det man blokkerer etc). Spillere som ønsker disse spilla kan vel få en egen butikkside de kan kose seg med?
  11. De må vel kjøre på med noe skikkelig ved release. Ikke halvbaka med bugs og få kart for å kunne slå ann. Ellers blir det å holde seg til Delta Force fremover. Ikke perfekt, men det er i det minste bedre enn det Battlefield har kommet med siden.. BF4 vil jeg si
  12. Noe som trekker ned for min del, er et heller svakt utvalg for vanskelighetsgrad. Savner mulighet til å feks utvide QTE og dodge/parry vinduet, da jeg verken er soulslike fan og spillet ofte dropper frames ubder angrepene. Istedenfor kan man bare slå QTE helt av, og gjøre at man tar 1/5 damage. Det gjør ikke kampene mer engasjerende, men beholder frustrasjonsnivået når litt hakking ødelegger for muligheten til å lande en parry. Det er også noe rart med hvordan skade beregnes. To av karakterene mine har nesten like defense. Men den ene tar 10 ganger så mye skade som den andre, og blir drept av en eneste kombo om man bommer på en dodge eller to. Og det er uten våpenet som gjør at man tar 2x skade Jeg liker spillet veldig godt. Men det over trekker ned en del for meg.
  13. Det er flere på jobb som ikke identifiserer seg som "gamere". Den brukergruppen Nintendo nådde med Wii og Switch. Der er det samme tone. "De har Switch, og det får holde når Switch 2 er såpass dyr" For egen del så støvet Switchen ned mye av levetiden sin for meg. Og det gjelder det meste av konsoller etter X360. Så ikke aktuelt med en Switch 2 med en slik pris..
  14. I 1994 utgjorde produksjon og distribusjon en stor andel av prisen på spill. Det gjør det ikke lenger. Å bare bruke en inflasjonskalkulator for å forsvare en pris, vitner om uvitenhet. En del spill koster nå betydelig mer å utvikle, men en stor andel av spillene som slippes i dag har langt mindre budsjetter. Og spillene med store budsjetter vil oftest beregnes til å selge langt flere eksemplarer enn spill som ble sluppet tidlig i 90 tall. Det er markedet(kundene) som bestemmer om noe er for dyrt. Om en høy andel mennesker mener at prisen er for drøy og ikke kjøper produktet. Da er prisen for høy, uansett hva en gjestekommentator har som personlig mening.
  15. De første KI modellene ble trent på spesifikke spill om og om igjen; til resultatet ble "ok". Modellene idag bruker data fra forrige bilde(r) til å finne ut hvordan neste bilde skal se ut. Det er veldig dummet ned, men det brukes ikke stjålet info som i generativ KI du finner på nett
×
×
  • Opprett ny...